Лидери от Facebook поколение

Лидери от Facebook поколение

Какви лидери ще бъдат утрешните млади глобални мениджъри? Част от отговора се съдържа в отношението на днешните млади хора към комуникациите.

За едно нещо със сигурност те са доста просветени и това е свързаността. В едно скорошно проучване на Cisco, обхванало над 2800 студенти и млади професионалисти в 14 страни, повече от половината от анкетираните признават, че не биха могли да живеят без интернет и ако трябва да избират между виртуалната свързаност и хубав автомобил например, ще предпочетат първото.

Това силно желание за свързаност води след себе си като последствие по-голяма гъвкавост: двама от петима са заявили, че ще приемат по-ниско платена работа, ако позицията предлага по-голяма гъвкавост за достъп до социалните медии, възможност да се работи от вкъщи и ако им позволят сами да изберат мобилните устройства, които те могат да използват на работното място. Утрешните млади мениджъри ще споделят тези нагласи и работните места неизбежно ще станат по-гъвкави.

Социалните медии бързо изпреварват телефоните и електронната поща и се превръщат в доминираща форма на комуникация. Младите хора се движат заедно с тази промяна. Младите лидери ще използват социалните медии, за да създадат работещ диалог със своите служители и колеги, ще подложат на постоянни актуализации проекти и идеи. Служителите ще ги използват, за да осигуряват незабавен принос и обратна връзка. Търсенето на по-голяма свързаност и гъвкавост, както и все по-масовата употреба на социалните медии ще оформи и промени фирмите отвътре навън, тъй като всеки служител ще получи възможност и ще настоява да има глас в оформянето на визията и стратегиите на компанията. Това е перспектива, над която етажът на топ мениджмънта трябва да започне да мисли сериозно и да търси отговори на няколко важни въпроси:

    * Какво е нивото на отвореност на икономиката? Трябва ли служителите да бъдат претоварени от идеите на техните шефове, например?

    * Доколко размиването на обществения и личния живот ще стане важно? Социалните медии насърчават хората да смесват работата и личния живот, но не с малко и тези, които предпочитат да запазят границите между двете.

    * Как може да се предотврати злоупотреба в социалните медии? Служителите и мениджърите трябва да знаят, че ще има сериозни последствия за всяка злоупотреба с тази потенциално опасна форма на комуникация.

Когато компаниите разрешат тези управленски проблеми, ще влезем в новото време. И дните, когато "лидерът" може уверено да каже "аз знам най-добре", ще свършат. Мениджърите вече няма да бъдат в състояние да комуникират с малък кръг от доверени съветници - те ще  очакват да взаимодействат цифрово с много по-широк кръг от хора, както вътре, така и извън компанията.

Не всяка компания ще бъде доволна от този обрат на събитията, разбира се, но тези, които приемат промяната, ще станат много по-конкурентноспособни.

Сужай Хажела за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ