Малки тайни за голям успех в деловите преговори
Ако бизнесът ви не е голям и се стремите да растете, то умението да водите преговори е от решаващо значение. Ще ви се наложи да представяте аргументи пред по-влиятелни играчи. Затова ще ви е от полза да знаете някои трикове и психологически хватки, за да „превземете” отсрещната страна.
1). Първите 5 минути
Специалисти от Applied Science казват, че по първите пет минути от преговорите може да се предскаже крайният резултат. Това е времето, в което другата страна се опитва да разгадае вярвате ли в това, което говорите, истината ли казвате, или се опитвате да хвърляте прах в очите. Опитайте се да спечелите симпатиите на събеседника си в тези решаваши 5 минути с искрено и добронамерено поведение.
2). Вдигнете летвата по-високо
Винаги започвайте разговорите, като поставяте по-високи изисквания, от тези, които ви удовлетворяват, съветват от сп. „Current Directions in Psychological Science.” Обявените първоначално цени образуват котва, около която се фокусират всички последващи оценки. И не страдайте от излишни морални скрупули – дори и цифрите да са повече от това, което е напълно достатъчно за вас, само вие го знаете.
3). Започнете първи
Един от изводите в изследване на Harvard Business School е, че трябва да се стремите винаги да започвате първи преговорите. Какви са предимствата? Първо, задавате дневния ред, като представяте исканията си и аргументите към тях. Направите ли първи предложението си, вече сте насочили преговорите в желаната от вас посока. Освен това, така демострирате увереност в себе си. Нали помните правилото за първите 5 минути?!
4). Пийте кафе
Това е част от деловия етикет при този род срещи, но мнозина напоследък по непонятни причини отвръщат на поканата със скромното: „Не, благодаря!”. Отново психолози дават ценен съвет въз основа на наблюденията си: колкото повече пиете кафе, толкова по-малка е вероятността да затънете в обсъждане на детайли. Отпиването от чашата с кафе е паузата, която ви предпазва от излишно говорене и отклоняване от основната тема. Такива паузи "компресират" разговора до най-същественото. А това ще ви позволи не само да стигнете до споразумение, но и до по-добри условия за вас в него.
5). Покажете на другата страна, че няма време
Изследователи от ScienceDaily казват, че когато даден продукт излезе от продажба, клиентите започват да го търсят и ценят повече. Така е и с преговорите – хората са склонни да мислят, че щом нещо свършва, значи е ценно. И ако час по-скоро не го притежават, повече няма да имат такава възможност.
По материали от чуждия печат
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.