Не бъркайте страстта с компетентността

Не бъркайте страстта с компетентността

Най-успешните иноватори са последователно изобразявани като хора, които притежават страст, граничеща с догматизъм. Те работят неуморно, за да се справят с реалността, за да постигнат своята визия, като Стив Джобс, който им служи като светъл пример.

Няма съмнение, че страстта е критичен компонент за иновациите. В края на краищата, иновацията е ужасно упорита работа, с много фалстартове. Розабет Мос Кантер учи, че всичко може да изглежда като провал по средата. Майк Тайсън го казва по друг начин: "Всеки има план, докато не бъде ударен в лицето." Страстта е необходима, за да продължаваш да се бориш, когато ударът е неизбежен.

И без страст е трудно да се направи нещо, това е от значение, когато започваме да правим нещо различно от това, което сме правили преди. Почти невъзможно е да се докаже, че една нова идея ще проработи. Страстта и интуицията са необходимите съставки за успеха.

Но лидерите, които управляват усилията за нововъведения в своите фирми, трябва да бъдат внимателни, за да не сгрешат. Философът Джордж Сантяна определя, фанатика, като човек, който удвоява усилията си, когато е забравил своята цел. Ние всички сме се срещали с новатора, който продължава да удря по масата, настоявайки, че той върви в правилната посока, въпреки че повече доказателства сочат обратното.

Страстта има значение само ако те води до едно нововъведение, което доставя въздействие, независимо дали това въздействие се измерва в приходи, печалби, подобряване на процеса на изпълнение или нещо напълно различно. Това е една от причините, поради която добрите инвеститори на рисков капитал раздават в малки количества капитал на етапи. Те чакат, за да видят дали визията, която изглежда толкова голяма на хартия има прилика с действителността.

Когато оценявам предприемачите и техните идеи, аз гледам „биполярностите“ по версията на Ф. Скот Фицджералд: "способността да държите две противоположни идеи в ума си по едно и също време като се запазва способността те да функционират. "

Предприемачите трябва да бъдат в състояние да твърдят страстно, че тяхната идея ще промени света и след това честно да дадат оценка на рисковете, които стоят в основата на нейния успех или провал.

Скот Антъни за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване