Не скромността, а умната самореклама краси човека

Не скромността, а умната самореклама краси човека

Не скромността, а умната самореклама краси човека

Като малки ни учат, че самохвалството е лошо. Като пораснем, разбираме, че не е съвсем така. А даже напротив - умната самореклама е полезна за кариерата.

Не бива да разчитаме, че е достатъчно просто да работим добре, пък началниците и колегите сами ще ни забележат. Действията не винаги са по-красноречиви от думите. 

Няма значение дали ни харесва или не, но е факт - саморекламата е част от отговорния кариерен мениджмънт.

Хората обикновено са два типа: самовлюбени фукливи нахалници или скромни неудачници. Сложно е да се намери златната среда. Но трябва да усвоим умението за самореклама, за да постигаме успех.

Няма нищо срамно, когато представяме себе си, да се похвалим. Притеснявате се? Ами помислете - ако трябва да представите човек, когото цените, няма ли да използвате възможно най-положителните факти и най-ласкавите определения за него? А защо да не можете да направите това и за себе си? Защо да не изтъкнете постиженията и качествата, които ви отличават от останалите?  

Началниците са заети хора, имат на главата си твърде много задачи и служители, за да обръщат детайлно внимание на всеки. Те много обичат добрите новини и ще се зарадват на кратко, пълно с ентусиазъм писмо, ако техен служител е постигнал успех с клиент или партньор.

Добър подход е и да намерите някой, който да тръби за вашите постижения. Това работи по принципа на скачените съдове - ако вие разказвате за успехите на своите колеги, и те ще разказват за вашите.

Ето 8 съвета, които ще ви избавят от скромността и ще спечелите точки пред шефа и колегите:

1. Разкажете за себе си. Съставете си кратко авто-похвално-слово кой сте вие и какво сте постигнали. Използвайте го като визитка, когато трябва да се представите. 

2. Не бъдете стеснителни. Винаги вземайте думата на заседания, сядайте на видно място, старайте се да ви забележат. Всичко с мярка, разбира се.

3. Водете "летопис" на своите постижения. Всеки път, когато сте свършили нещо, записвайте какво, защо то е важно и как е допринесло за успеха на вашата компания. Отбелязвайте си положителните коментари, направени от другите за вас. Прочитайте списъка преди среща с мениджъра, на която ще се обсъжда вашата атестация. 

4. Бъдете активни в интернет. Направети си профил в социалните мрежи и се рекламирайте, но внимавайте какво споделяте, за да не нарушите правилата на компанията. 

5. Не пазете своите таланти за себе си. Показвайте качествата, които ви отличават от останалите и ви дават предимство. Ако сте креативни, бъдете най-творческата личност на всички заседания. Ако сте организирани - например свикнали сте да подреждате личния си живот в таблица и график, споделете опита си с колегите - може да свърши работа и в офиса.

6. Излезте на светло. Заемете се с голям проблем във вашата компания. Ако успеете да го решите, всички ще ви забележат.

7. Приемайте комплименти. Когато някой хвали работата ви, не принизявайте значението й с приказки от сорта "О, не беше чак толкова трудно" или "Ама нищо чак толкова не съм направил". Напротив, казвайте: "Много благодаря, радвам се, че сте забелязали". 

8. Хвалете хората около вас. Не бъдете егоисти. Като хвалите другите, автоматично работите и за себе си. Ако екипът ви е постигнал успех, напишете поздравление до всички с копие до мениджъра. (По руското издание на сп. "Форбс")

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ