Не убивай вестоносеца!

Не убивай вестоносеца!

Когато служителите не се насърчават да съобщават лошите новини, по трасето към висшия мениджмънт се губи жизненоважна информация. А без нея управлението едва ли може да бъде ефективно. От какво най-често е предизвикан подобен проблем - от нежелание да бъде чута лоша новина или става дума за прикриване на грешки? И в двата случая това е опасно за компанията. Предлагам ви четири стратегии, които отприщват потока от информация.

 

1. Обещайте да не убивате човека, който ви носи лоши новини.

Колкото и лесно да звучи, на практика понякога е доста трудно. Нужно е мениджърите да разберат как реакциите им на лошите новини влияят на поведението на подчинените. Добре е ръководителите, които видимо се разстройват от неприятни съобщения, да обясняват, че гневът им е насочен към ситуацията, а не към човека. Освен това не трябва да прекъсват подчинения, да се държат снизходително или да сменят темата.

 

2. Преодолявайте йерархичните бариери.

Във всяка ситуация, при която има дисбаланс във властовите позиции, човекът с по-малко власт се опитва да оцени какво е безопасно да каже, така че да не накърни отношенията си с началника. За да преодолеете този проблем, създайте форуми, които са отворени за обратна връзка, и дайте гласност на противоречиви мнения. Освен това обсъждайте всеки проект - докато все още не е приключил и грешките може да се отстранят.

 

3. Борете се за комуникациите.

Дори и най-добрите правила не могат да помогнат, ако не се спазват. За да се избегнат изкривявания и недоразумения, членовете на екипа трябва да бъдат насърчавани да задават въпроси като "Какво имаш предвид?", "Това до какво ще доведе?". Колкото повече се обсъжда една грешка, толкова се увеличава шансът да не се повтаря.

 

Кристина Биелазка, редактор в Харвард

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ