Остър дефицит на подготвени кадри по света и у нас
Инженери, мениджъри и занаятчии са най-търсени в момента на българския пазар на труда. Това сочат резултати от мащабно изследване на ManpowerGroup, обхванало 40 000 работодатели от 39 държави през първото тримесечие на 2011 г. Темата на изследването е да определи има ли недостиг на таланти и как това влияе на световния пазар на труда.
Резултатите за страната ни показват, че 42% от работодателите в България се затрудняват да намерят достатъчно подготвени кадри за позиции от ключово значение във фирмата си.
От началото на 2011 г. у нас най-търсени са инженери, мениджъри/директори, занаятчийски професии, секретарки, лични и административни асистенти, помощен персонал за офис дейности, техници, шофьори, IT специалисти, търговски представители, счетоводители и финансисти, машинисти/машинни оператори.
В световен мащаб един на всеки трима работодатели признава, че среща затруднения да попълни важни свободни позиции. В процентно отношение този дефицит е най-голям в Япония - 80%, Индия - 67%, Бразилия - 57%, Австралия - 54%, Тайван - 54%, Румъния - 53%, САЩ - 52%, Аржентина - 51%, Турция - 48%, Швейцария - 46%, Нова Зеландия - 44%, Сингапур - 44%, България - 42%, Хонг-Конг -42% и Мексико - 42%.
Най-малък недостиг на таланти декларират Полша - 4%, Ирландия –5%, Норвегия - 9% и Испания - 11%.
Като основни причини за откриването на добре подготвени кадри работодателите посочват:
- липса на подходящи кандидати, респективно недостиг на таланти - 55%.
- липса на опит - 44%.
- липса на "твърди" или технически умения - 32%.
- условието от страна на кандидатите за по-високо заплащане -20%.
Фактът, че компаниите цитират липсата на умения или опит като причина за надостига на таланти трябва да е предупредителен сигнал за организациите, образованието, правителството и всички нас, коментира Надя Василева, управляващ директор на Manpower България.
За да се справят някак със ситуацията българските работодатели в момента прибягват до компромисни решения като назначават служители, които нямат пълния капацитет от умения за дадена позиция, но имат потенциал за развитие (59%); осигуряват допълнителни обучения на настоящите си служители, за да попълнят свободните позиции (29%) или променят стратегиите си за реклама и подбор на персонал (26%).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.