Пет признака, че фирмената ви култура се нуждае от промяна
Все повече компании изпитват огромни трудности на пазара на труда.
Намирането на висококвалифицирани хора, за отворените позиции в организациите, става все по-сложно. Има два ключови фактора, които са в основата на недостига на качествени служители, съобщава Inc.
Първият е промяната в демографската структура на населението в развитите страни. Процентът на хората в трудоспособна възраст намалява.
Вторият идва от промените в съвременната икономика, която предразполага към заемане на временни позиции и подписването на договори с независими работници, за краткосрочни ангажименти.
Тези дефицити пък водят до промени в професионалния свят. Висококвалифицираните работници са тези, които определят правилата на пазара, те поставят условията и изискванията към своите работодатели, които от своя страна трябва да повишат своите усилия, за да запазят най-добрите си кадри. Ако не го направят, рискуват да изгубят качествени служители, а откриването на адекватни заместници е почти невъзможно.
По време на подобни кризи разговорите за „фирмена култура“ отново се връщат на дневен ред. Компании, които са известни като добри работодатели, винаги печелят във войната за намиране на квалифициран персонал.
Замислете се колко е лесно за Apple или Google да намерят най-добрите кандидати сред милионите, които искат да работят за тях. От друга страна, организациите, които имат имидж като не много привлекателни места за работа, нямат шанс да привлекат най-можещите работници. Често тези компании защитават свята фирмената култура и вътрешни правила, въпреки видимите щети, които те нанасят. Тези организации трябва да приемат загубата на добри служители като знак, че тяхната корпоративна структура и имидж трябва да се променят.
Основната причина за замиращата корпоративна идентичност на някои фирми е, че ръководството се е вкопчило в първоначалните идеи и правила, приети при създаването на компанията, които отговарят най-вече на техните нужди, а не на тези на служителите им. Те лежат върху стари лаври и се страхуват да променят офис културата, която им е донесла толкова много успехи в миналото . Истината, обаче е, че времената се менят, а с тях и нуждите и желанията на работниците.
Това са пет признака, че вашата фирмена култура се нуждае от промяна
1. Все повече стават тези, които се оплакват от работната среда в компанията
Да говориш негативно за работодателя си е рисковано и въпреки това броят на недоволните се увеличава. Когато човек реши публично да сподели с целия свят недостатъците и проблемите на фирмата, за която работи, значи е доста разстроен. Ако се случи само веднъж може да бъде приписано на ядосан бивш служител, но ако случаите зачестят, значи е време да започнете да се безпокоите и да търсите начин за промяна.
2. Вашата корпоративна идентичност е обект на присмех в телевизионни скечове или журналистически материали
Такъв е случаят със софтуерната компанията Hubspot, чиито бивш служител разказва в няколко язвителни материал за неприятната фирмена култура на компанията. Днес той е сценарист на хитовия сериал „Силициевата долина“ на HBO, който се подиграва с много от идеите и принципи, с които се гордее Hubspot. Друго шоу, което има подобен ефект е „Офисът“ - вид карикатура на традиционните и остарелите норми в американските офиси. Хората се разочароват, когато четат или гледат материали, осмиващи професионалната обстановка, в която работят. Те започват да си задават въпроса „Глупак ли съм?“
3. Част от най-добрите ви работници са напуснали компанията , за да са се присъединят към ваш конкурент
Ако неочаквано започнете да губите ключови служители проблемът не е само паричен. Дори и да твърдят, че заплащането е причината за тяхното напускане проблемите в работната среда са направили вземането на това решение по-лесно.
4. Броят на хората, които присъстват на „развлекателните“ събития на компанията намалява
Всички тези събирания след работа, обедни почивки и тържествени мероприятия губят своята привлекателност, когато фирмената култура става нежелана. Със спада на участниците в събитията, служителите показват, че не искат да бъдат част от екипа.
5. Екстрите в офиса не се използват
Ако масажиращите столове, експресо машината и джагите не се ползват, то това може да е знак, че вашите служители са заети с търсене на нова работа. Отказа от тези екстри кара служителите да се чувстват по-свободни, един вид ритуално скъсване на златните окови на безплатните предимства. Това прави тяхното евентуално напускане по-лесно.
Ако някои от тези 5 признака са присъщи за вашата компания значи е време за действие. Свежата перспектива на човек, необременен от идеите на вашата фирма, може да помогне в откриването на причините за разминаване между настоящата корпоративна култура и бизнес целите на компанията.
За начало накарайте настоящите си служители да попълнят анкета, която оценява тяхната удовлетвореност и лоялността им към фирмата. Така ще разберете как се чувстват и къде усещат несъответствие между собствените им нужди и тези на компанията. Тази информация може да бъде първата стъпка към изграждането на план за съживяване и укрепване на корпоративната идентичност.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.