Размерът на кафето влияе върху статуса ви в офиса

Размерът на кафето влияе върху статуса ви в офиса

Ако се стремите да ви забележат в офиса, вероятно следвате обичайните съвети – говорите на срещите, поемате повече отговорности, поставяте си „ясни цели“ и постигате „ранни победи“. Много е възможно обаче всички тези мъдри ходове да не са ви донесли особен успех. Вероятно това е така, защото светът на бизнеса е претъпкан с хора, които правят точно същото като вас.

Логичният ход е да се разграничите. Може да го направите, като забравите клишираните съвети от книгите за мениджъри и вместо това насочите вниманието си към последните, базирани на реални проучвания, академични открития.

Специалистите по социални науки от цял свят откриват непрекъснато неща, които са от голямо значение за живота и кариерата на мениджърите и служителите, но, кой знае защо, никой не им обръща особено внимание.

Да вземем например въпроса за обществения статус. Имате нужда от такъв, ако искате да напреднете. Какво обаче да сторите, за да го повишите? Според проучване на Давид Дюбоа от Парижката школа по мениджмънт HEC дори привидно незначителни неща могат чувствително да ви издигнат в очите на колегите ви. Например изследването показало, че хората, които били видени да си поръчват големи кафета, пици или шейкове, са оценявани от колегите си като професионалисти с по-виск статус. Те получавали средно по 4,98 точки по скала от 1 до 7. Смешното е, че служителите, които си поръчвали напитки и храна в малки разфасовки, били оценявани средно с по 3,03 точки. Може да ви се струва несериозно, но това е реалността.

Всъщност проучването нямало за цел да изследва популярността в офиса – то разглеждало проблемите на затлъстяването сред обществени групи с по-ниски привилегии, но в рамките му станало ясно, че по света големите порции се смятат за признак за висок статус.

Още един съвет за повишаване на статуса е да не се обличате за работата, която имате, а за тази, която искате да имате. Това правило може да се разшири и до други аспекти от живота – демонстрирайте стила на живот, който желаете, вместо този, който имате.

Факт е, че хората ни възприемат според това, което виждат, и променят отношението си към нас съответно на тази информация. Доказателство за това е експериментът на Албърт Ман от школата „Уортън“. Той доказал, че мъже, които позирали за снимки с избръснати глави, били възприемани като по-високи с два сантиметра и 13% по-силни физически от мъжете с коса. Напълно плешивите мъже са възприемани като най-доминантни, а онези с изтъняваща коса – като най-слаби. Ман споделя, че е провел проучването, след като забелязал, че хората се отнасят към него с по-голямо уважение, след като си обръснал главата.

Има ли смисъл да прибягваме към подобни трикове, за да напреднем? Животът е игра. Бизнесът също. И няма нищо лошо в това да познаваме правилата, а някой и друг "чийт код" винаги може да бъде от полза.

По материали от Quartz

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ