Ах, тези фирмени политики!

Ах, тези фирмени политики!

Здравейте, аз съм Браян и съм лекуващ се създател на идиотски политики.

Всички сме ставали жертви на такива. Знаете, онези разпоредби, които превръщат простите отговорности в сложна и абсурдна бъркотия, която може да накара всеки закоравял бюрократ да се намръщи. Тези противни чудовища обикновено изискват тонове излишни и засукани документи, подписи и печати.

Най-страшното е, че когато сутрин се погледнете в огледалото, виждате, че сте се превърнали в онова, което най-много мразите – господар на идиотските политики.

И все пак има надежда. Просто следвайте тези 5 прости стъпки, за да си възвърнете човечността:

1. Разберете какво дава живот на глупавите нови наредби

Повечето чудовищно абсурдни политики са плод на необмислени реакции и уплах. Случва се нещо лошо и някой бива "завързан за релсите". Първичната човешка реакция е „да се уверим, че това няма да се повтори”, въвеждайки разпоредба, която да предотврати подобни „инциденти” в бъдещето. Но СПРЕТЕ! Замислете се внимателно дали проблемът, който искате да решите, е системен провал или еднократна грешка.

2. Престанете да се мъчите да контролирате всичко

Предполагам, че всички демони, които измислят глупави наредби за микромениджмънт, са гледали революционния Lego: Филмът. Лично аз се оприличавам на злодея Lord Business, защото той просто се опитва да попречи на останалите да се месят в идеалните му системи. Основният проблем е, че никой няма право да казва кои практики са „най-добри” и една среда, която се мъчи да контролира всяка грешка, е обречена да се превърне в земя на роботизирани работници, лишени от всякаква творческа мисъл.

3. Търсете решения, които са от полза за всички

Това е толкова клиширан съвет, но за жалост е и много актуален. В повечето случаи, политиките, които са изгодни за едни, но не и за други, биват въвеждани, за да спасят кожата на един човек за сметка на останалите. Можете да предотвратите това, като организирате събрания, на които всяко едно възможно решение може да бъде обсъдено, включително и ужасът да  приемете, че понякога рисковете са неизбежни. Постарайте се да въвеждате само разпоредби, които са оптимални за всички служители, вместо такива, които позволяват на високопоставените клечки да си спасяват .....знаете какво.

4. Работете по опростяването на работния процес

Какво би могло да е по-лошо от това, мениджмънтът да „сътвори” списък с инструкции, които уж би трябвало да „улеснят” работата, но допълнително я усложняват. Промяната никога не е лесна и ръководството трябва да се увери, че тя не прави труда на служители по-бавен и изтощителен. Ако наистина има нужда от някаква засукана нова политика, поне опитайте да я компенсирате, опростявайки друг аспект от работата.

5. Позволете на най-ценните си кадри да участват в създаването на новата наредба

Ако въвеждането на нова политика е наложително, тя обезателно трябва да бъде обсъдена с хората, които ще поемат отговорност за нейното спазване и утвърждаване. Никога не ми се е случвало да срещна опозиция по даден въпрос от хората, които са ми помогнали в писането на някаква наредба. Това не е повод да демонстрирате уменията си да манипулирате своя екип. Освен това, нищо чудно да останете изненадани и вие също да научите нещо ново.

Ако сте като мен, вероятно ще ви е трудно да се преборите с манията си да въвеждате идиотски политики – чувството да го правите е толкова опияняващо, а и често вярвате, че постъпвате правилно. Но не забравяйте, че понякога екипът ви може да не споделя вашия ентусиазъм и може да се наложи да промените посоката на развитие и работа, преди да въведете поредната нова, засукана наредба.

Браян Ор, съосновател на Kalos Services, за Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ