Тест: Какъв тип шеф сте?

Тест: Какъв тип шеф сте?

Тест: Какъв тип шеф сте?

Когато бяхте скромен служител, си обещахте, че щом застанете на лидерското място, ще разчупите стереотипа за злия шеф. Няма да бъдете Дяволът, който носи Прада (дори да можете да си позволите тази марка). Няколко стъпки напред и вече сте начело на екип, който очаква от вас да ръководите. Но спазихте ли обещанието си? Този тест, съставен от бизнес блогъра Никол Уилямс, ще ви помогне да разберете.

1. Време е за понеделнишката работна среща. Асистентката ви се обажда, за да ви каже, че закъснява заради проблеми със съквартирантката. Какво ще й кажете?

а) „В такъв случай ще трябва да останеш до късно, за да компенсираш. Моля те да си промениш графика съответно.”

б) „Ще звъннеш ли на куриерите да ги питаш дали са изпратили листовките? Мерси!”

в) „Това е ужасно! Не бързай. Ще ми разкажеш какво сте си казали, когато стигнеш офиса.”

2. Конкурентите ви са се добрали до важна тайна на компанията. Как реагирате?

а) Изпращате имейл до екипа си, в който напомняте колко е важно да спазват условията за конфиденциалност. За в бъдеще ще внимавате много повече на кого давате достъп до важната информация.

б) Тръгвате си рано от работа, като се извинявате с мигрена. Асистентът ви ще поеме обажданията, а вие ще се върнете в офиса, когато нещата се поуспокоят. Поне давате шанс на асистента да изпъкне и да покаже лидерските си качества!

в) Свиквате събрание, на което споделяте максимум информация за изтеклите данни. Няма да обвинявате никого, но искате всички да бъдат в течение на ситуацията.

3. Появява се възможност да планирате и изпълните голямо събитие за свой клиент. В екипа ви има служителка, която копнее да се заеме с подобен проект, така че вие...

а) Я молите да раздаде торбичките с подаръци накрая. Така ще се срещне с големите клечки, но няма да успее да прецака нищо.

б) Поверявате й логистиката, но оставате основен преговарящ с клиента. Ще й предадете предпочитанията му, за да може тя да работи с кетъринга и екипите, но клиентът ще продължи да вижда вас като лидера.

в) Каните я на срещите, в които планирате събитието, искате мнението й и поддържате постоянна телефонна връзка с нея по време на събитието. Така служителката ще събере практически опит, а вие ще сте под по-малко напрежение.

4. Отделът ви сериозно е превишил бюджета си през тримесечието заради няколко неоторизирани разхода, направени от ваш подчинен. Какво е обяснението му?

а) „Шефът не разбира, че за да правиш пари, трябва да харчиш пари. Знаех си, че няма да одобри, но разходите бяха необходими, за да успее проектът.”

б) „Шефът го нямаше, за да разпише документите, а трябваше да действаме бързо. Реших, че няма дори да забележи.”

в) „Шефът ми даде карт бланш да разработя този проект. Наистина вярвах, че възвращаемостта ще бъде по-висока, но си научих урока.”

5. От вас и екипа ви се иска да измислите списък с потенциални маркетингови слогани до понеделник сутринта. Сега е петък следобед. Какво се случва?

а) Събрали сте предложения от екипа си и сега съставяте официален списък от най-добрите. След това ще го форматирате в любимия си шрифт и лично ще го доставите до кабинета на вицепрезидента.

б) Планирали сте уикенд в провинцията, затова молите екипа си да проведе брейнсторминг сесия в събота сутринта и да ви прати резултатите по имейла. При основаването на компанията достатъчно сте работили по празниците, така че смятате, че сте начисто.

в) Поръчвате пица, за да може вие и екипът ви да помислите по време на обяда. Искате всичко да бъде забавно и да поощрите креативността, затова пицата служи като приятна награда. Бонусът е, че се сближавате със служителите в по-неформална обстановка.

6. Вицепрезидентът е харесал един от слоганите толкова много, че ви препоръчва за повишение. Единственият проблем е, че слоганът е бил предложен от стажант, а не от вас. Чувствате ли се виновни?

а) Не особено. Научили сте този стажант на всичко за маркетинга. Освен това сте били достатъчно далновидни, за да разпознаете добрата идея и да я предложите.

б) Разбира се, че не. Като лидер на екипа, вашата работа е да мотивирате и вдъхновявате. Този успех очевидно е резултат от вашите лидерски умения, затова заслужавате повишението.

в) Толкова виновни се чувствате, че казвате на вицепрезидента чия е била идеята и предлагате да повиши стажанта до пълноправен член на екипа, когато завърши образованието си.

7. Един от младшите членове на екипа ви иска да й дадете повече отговорности, но вие не сте сигурни, че е готова за това. Как се отнасяте към молбата?

а) Обяснявате й, че ще обмислите идеята след няколко месеца по време на годишната оценка.

б) Предлагате й повече заетост. Доволни сте, че най-сетне може да прехвърлите на някого албума с изрезки от пресата или графика с благотворителните дарения.

в) Разработвате план, според който ще работите по-тясно със служителката и постепенно ще й прехвърляте повече отговорности. Предлагате й и някои възможности за професионално развитие.

8. Най-добрият ви служител е получил предложение да работи на по-висок пост в друга компания и ви дава двуседмично предизвестие за напускане. Как реагирате?

а) Поздравявате го и му давате списък със задачи, които трябва да завърши до напускането си. Искате и официално писмо за напускане до края на деня.

б) Молите я да започне да обучава друг колега, който да поеме отговорностите й. Не сте сигурни как точно върши работата си тя, затова се надявате, че подробно ще обясни тънкостите на приемника си.

в) Благодарите му за всичко, което е направил за вас през последните години и питате къде би искал да обядвате за последно. Възможността е чудесна и възнамерявате да го изпратите с почести.

 

РЕЗУЛТАТИ:

Ако сте отговаряли най-често с А: Вие сте Микромениджърът

Вие сте човек, който прави всичко по строго специфичен начин. И въпреки че списъкът ви със задължения и задачи е безкраен, все не ви се иска да давате на други важните проекти. Ами ако нещо се обърка? Все пак може да обучите добре служителите си така, че да имате повече време да се фокусирате върху най-важните неща.

Ако сте отговаряли най-често с Б: Вие сте Делегиращият

Нямате проблем да давате задачи на другите, но стилът ви на управление често е малко откъснат от действителността. Не се страхувайте да запретнете ръкави и да работите рамо до рамо с екипа си, за да посрещнете важен краен срок. Така ще си спечелите повече уважение и лоялност, защото ще покажете, че сте екипен играч, вместо да се криете в луксозния си офис.

Ако сте отговаряли най-често с В: Вие сте Менторът

Вие сте онзи тип началник, за който повечето хора мечтаят. Давате редовно обратна връзка на служителите си, разпределяте интересни проекти и давате възможности за развиване на уменията. Интересувате се от подчинените си и като от хора. Просто внимавайте желанието ви да бъдете харесвани да не ви попречи да бъдете ефективен лидер. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ