Тест: Умеете ли да давате обратна връзка
Този тест съдържа 10 въпроса с различни отговори, от които вие трябва да изберете един, който смятате за верен. Така ще определите доколко сте добри в даването на обратна връзка и къде се нуждаете от допълнително усъвършенстване. Отговорите са в края на теста.
1. Коя от изброените посоки най-точно описва продуктивната обратна връзка?
а) Отгоре- надолу или хоризонтално (към колега)
б) Отгоре- надолу към ваш подчинен
в) Отгоре- надолу, отдолу- нагоре и хоризонтално.
2. Кои са потенциалните източници на различия между даващия и получаващия обратна връзка?
а) вашата интуиция, която ви казва, че получателят ще създаде неприятности
б) расата, полът, стилът на комуникация и възрастта
в) вашето лично обвързване с получателя.
3. Всички признаваме, че има моменти, в които не е препоръчително да се дава обратна връзка. В коя ситуация е по-добре да не се спирате?
а) Ако вие или получателят сте прекалено развълнувани и не управлявате процеса.
б) Ако не сте готови да получите обратна връзка в замяна.
в) Ако нечие действие или поведение ви е засегнало лично и нарушава добрите работни взаимоотношения.
4. Коя от изброените опасности трябва да имат пред вид и даващият и получаващият обратна връзка?
а) Тя може да се базира на неверни предположения.
б) Може да разруши личните ви взаимоотношения.
в) Могат да последват грешни действия, като следствие на неверни изводи.
5. Обратната връзка води до промени и у получаващия, и у даващия. Кое се променя най-трудно?
а) уменията за работа
б) личностните характеристики
в) нагласите
6. Да допуснем, че човекът, на когото давате обратна връзка е особено срамежлив и мълчалив. Как най-добре можете да се справите с тази ситуация?
а) Задавате отворени въпроси, които изискват по-дълги отговори.
б) Работите за постигането на съгласие по определени въпроси, стъпка по стъпка.
в) Не спирате, докато не изясните всички детайли.
7. Трябва ли да дадете обратна връзка възможно най-бързо или трябва да изчакате докато вие и получателят й имате време да премислите събитията?
а) Дайте си време да направите анализ на ситуацията.
б) Давайте обратна връзка възможно най-бързо.
8. И обратната връзка и оценяването на представянето се фокусират върху работата и поведението на служителя. По какво те се различават?
а) Едното е свързано с разговор лице в лице, другото е писмен доклад.
б) Едното се вглежда в миналото, а другото е насочено към бъдещето.
в) Едното е между двама души, другото включва целия екип.
9. Когато планирате да дадете обратна връзка на висшестоящ, кое е първото, което трябва да направите?
а) Да решите дали си струва риска.
б) Да съберете цялата информация, от която се нуждаете.
в) Да си определите предварително среща.
10. Кое от изброените НЕ е следствие от подаването на неадекватна обратна връзка?
а) Не разрешава проблема.
б) Повишава напрежението сред подчинените ви.
в) Запазва статуквото.
ОТГОВОРИ НА ТЕСТА
1. в) Обратната връзка може да се дава ефективно във всички посоки.
2. б) Осведомете се как расата, полът, стилът на комуникация и възрастта могат да доведат до различно възприемане на ситуацията.
3. в) Важно е да дадете обратна връзка ако нечии действия или поведение са ви засегнали лично и нарушават добрите работи взаимоотношения.
4. а) Винаги съществува вероятност, предположенията, на които се базира обратната връзка, да са неточни. Едно от предимствата на сесия за обратна връзка е, че на нея те могат да се изяснят.
5. б) Уменията, свързани с работата най-лесно се променят, а личностните характеристики - най-трудно.
6. а) Задаването на отворени въпроси, изисква другият човек да им отговори, много е трудно да остане мълчалив и лаконичен.
7. б) Честата обратна връзка, която се дава по време на всекидневна работа е много по-ефективна, от тази, която се дава при оценка на годишните резултати.
8. б) При оценяването на представянето, ръководителят прави преглед на извършената работа в миналото. По време на сесия за обратна връзка, ударението се поставя върху бъдещето и върху израстването на служителя.
9. а) Уверете се, че проблемът е достатъчно сериозен и очакваната промяна си струва риска да обидите шефа си.
10. в) Запазва статуквото, макар, че обикновено, неадекватната обратна връзка влошава ситуацията.
Из книгата "Успешната обратна връзка", издание на "Мениджър" и Harvard.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.