Тормозите ли колегите и служителите си?
Според проучване на Института за насилие на работното място (Workplace Bullying Institute) в САЩ от тази година, невероятните 65 милиона хора само в тази страна са засегнати от агресивно поведение в офиса – или пряко, или като свидетели. 56 на сто от агресорите са мениджъри.
„Тормозът е неуважение на n-та степен“, смята директорът на института д-р Гари Нами.
Признаците за тормоз в работата не винаги са ясни и прости. Много агресивни мениджъри не се възприемат като насилници – те мислят за себе си като за перфекционисти. Един от тях ли сте? Проверете дали не попадате в някоя от изброените категории.
1. Викате повече от старшина
Крещите, истерясвате и настроенията ви се менят с невероятен размах. „Такива хора са наистина много редки, но все пак съществуват“, казва Нами.
2. Служителите тичат към изхода
Във фирмата ви има огромно текучество. „Хората няма да ви кажат истината защо напускат, а обикновено не казват и на организацията“, смята Нами. „Но просто не могат повече да търпят лошото отношение. Не могат да понасят стреса.“
3. Хората постоянно са в болнични
Нивото на заболявания в екипа ви е необичайно високо. „Ако се чудите защо проектите ви не се приключват, то е защото хората бягат от вас“, казва експертът.
4. Отказвате само на някои
Контролирате служителите си, като им предлагате достъп до ресурси и обучения – с изключение на един нещастен, „нацелен“ човечец. Той е изкупителната жертва, избрана, за да плаши другите и да показва кой е шефът.
5. Всички се съгласяват с вас
Много шефове си мислят, че най-успешните срещи са онези, на които всяко тяхно предложение се посреща безкритично. „Когато срещите са тихи и няма несъгласие, това просто показва, че вместо служителите ви, на събранието присъства страхът“, казва Нами. „Без несъгласие разполагате с една глупава група, която ще взема много лоши решения. Не получавате облагите, които носи критическото мислене.“
6. Рационализирате лошото си поведение
В редките случаи, когато ви кажат, че се държите ужасно, вие отговаряте: „Просто се шегувах“ или „Повишавам глас, защото залата е голяма и искам всички да ме чуят“, или дори „Просто се опитвах да му помогна да стане по-корав по характер“. Да. Толкова сте добри и щедри...
7. Непрекъснато критикувате
Чудесно е да се дава обратна връзка, но постоянните критики разрушават увереността дори и на най-компетентните хора.
8. Интригантствате
Контролирате репутациите на служителите си, като говорите зад гърба им, разпространявате слухове и клюкарствате. „Всичко е лъжа, но когато историята е разказана от началник, тя започва да звучи правдоподобно“, предупреждава Нами.
9. Не ви канят на купони
Никога не получавате покани за вечери в дома на служителите и колегите си. Нито за партита, рождени дни, излизания през уикенда или просто чаша бира в кръчмата. „Отрязват ви социално, защото просто не могат да понасят да бъдат около вас“, смята Нами. „Копнеят за часовете, когато ще бъдат далече от вас. Последното, което ще направят, е да ви поканят да излезете заедно.“
Разпознахте ли някои от тези черти у себе си или у свои колеги?
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.