Да направите компанията си велика в 3 стъпки

Да направите компанията си велика в 3 стъпки

Повечето мениджмънт стратегии и тактики, които бизнес лидерите предлагат са неприложими или непрактични. Това е така, защото тези, които ни насочват, подценяват силата на шанса. Гурутата извличат поуки от компаниите, чиито изключителни резултати може да се дължат и на случайните колебания. Ръководителите говорят с гордост за корпоративните постижения, които може да са просто щастливи съвпадения. За съжаление, почти никой не осигурява научно достоверни отговори на основни въпроси относно отличната производителност: Кои компании си заслужава да бъдат изучавани? Какво ги отличава? Как можем да следваме примера им?

Разочаровани от липсата на щателни изследвания о темата, направихме статистическо проучване на хиляди компании и в крайна сметка открихме няколкостотин, които са се справили достатъчно добре, за достатъчно дълъг период от време, за да бъдат квалифицирани като изключителни. Тогава открихме нещо изумително: Многобройните и разнообразни решения, които са направили някои компании страхотни са съвместими само с три на пръв поглед елементарни правила:

1. По-добри преди по-евтини – с други думи конкурирайте се с други отличителни характеристики, различни от цена.

2. Приходи преди разходи – приоритетно увеличавайте приходите вместо да намалявате разходите

3. Няма други правила – така че променете нещо, за да следвате Правило 1 и Правило 2

Правилата  не са продиктувани от специфично поведение; нито пък са дори общи стратегии. Те са фундаменталните концепции, на които фирми са изградили величието и най-вече устойчивостта си в продължение на много години. Как лидерите на тези организации са ги възприели? Нямаме представа - нито знаем дали изпълнителите ги следват съзнателно. Въпреки това, правилата могат да се използват, за да помогнат на днешните и утрешните лидери да увеличат шансовете на техните компании, така че също да постигнат десетилетия на изключителни резултати.

Майкъл Е. Рейнър директор в Deloitte Services LP

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ