Уволнявайте така, че накрая да ви благодарят

Уволнявайте така, че накрая да ви благодарят

Уволнявайте така, че накрая да ви благодарят

Много се надяваме да нямате нужда от такива съвети, или поне – в най-скоро време да нямате нужда от тях. Защото добре знаем, за повечето ръководители (освен ако не са като Доналд Тръмп) съкращаването и уволнението на служители е една от най-трудните и болезнени задачи. А в последната година неизбежно им се налагаше и може би все още се налага да го правят. Затова събрахме и обобщихме няколко ценни напътствия от различни специалисти в областта на HR и психотерапията. Ето какво препоръчват те.

ПРАВИЛО 1. Когато съобщавате неприятната новина, преминавайте към същността бързо, излагайте я ясно, без недомлъвки и намеци. Говорете, без да използвате клишета от уроците по HR, съветва Дейвид Ноар, автор на книгата „Да излекуваме раните: преодоляване на травмите от уволнения и съкращения”. Избягвайте също така да излагате фактите със снизходителността на д-р Спок, съветва още Ноар.

ПРАВИЛО 2. Не се притеснявайте да покажете искрено съчувствие, ако наистина го изпитвате, препоръчва Джейн Прагер, инструктор по медиаторство. Мислете как се чувства човекът срещу вас и бъдете готови да мълчите и да съпреживявате, казва още тя. Първото, което трябва да усвоите, за да говорите добре е умението да слушате, допълва Прегер.

Психиатърът Пол Броуди е съгласен с това мнение. Едно от качествата на истинския лидер е умението да приема човешкия гняв, казва Броуди. Много е важно и много помага при уволнения способността да се реагира спокойно на гнева отсреща, посочва той. Моментът е почти същият като при лекаря, който трябва да съобщи лоша диагноза. Ако трябва, погледайте малко медицински сериали, за да заучите този стил на поведение, съветва Броуди.

ПРАВИЛО 3. Направете го така, че накрая да ви благодарят, казва специалистът по уволнения и трудоустрояване Айлин Фолкстайн. Използвайте срещата, на която трябва да съобщите за уволнението, за да подчертаете качествата и силните страни на служителя, който трябва да си тръгне, съветва тя.

В ситуация, когато се налага да уволните качествени служители само, за да намалите разходите, особено важно е изложите мотива откровено, да подчертаете отличните си впечатления от досегашната ви съвместна работа и накрая да предложите свои връзки или контакти, за да го препоръчате в друга компания. „Била съм свидетел на много такива случаи, когато следването на този алгоритъм води до там, че накрая уволненият си тръгва с усмивка и благодари на досегашния си работодател”, твърди Фолкстайн.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ