Умни стратегии за намаляване на разходите

Умни стратегии за намаляване на разходите

Умни стратегии за намаляване на разходите

Лесно е (на пръв поглед) да предлагате различни варианти на една и съща услуга. Просто добавяте различни екстри. Изглежда просто, но не е. И не е безопасно.

Сравнително ниски са първоначалните разходи от въвеждането на поредната специална добавка към услугата. После се оказва, че е  нож с две остриета - появяват се най-различни скрити разходи.

Как да предлагаме различни нови версии на нашата услуга, като не изпадаме във финансови трудности?

И при услугите, отговорът е същият като при разумните производители на стоки. Започваме с базовия продукт, който ни служи за основа, върху която изчисляваме цената на всяко допълнение към него. Този опростен подход към портфолиото на фирмата помага на мениджърите да насочат вниманието си към трите основни стратегии за спестяване на средства.

1. Пресметнете цената на екстрите. Най-лесният начин да изчислите разходите е като видите колко ви струва да предложите само един продукт. След това изчислете цената на всеки нов продукт като добавите стойността на екстрите. Фирмата стига до извода, че разходите й рязко се увеличават в момента, в който прекаленото усложняване на продукта поставя на изпитание капацитета на цялата организация.

2. Отговорете на въпроса – какво всъщност има значение за клиентите? Прекаленото усложняване често е знак, че компанията не познава добре своите потребители или не е наясно какво всъщност искат.

3. Бъдете активни ... непрекъснато. Клиентите и конкуренцията не стоят на едно място. Докато компаниите се състезават помежду си, за да бъдат в крак с тенденциите на пазара, има голяма вероятност отново да попаднат в капана на “екстрите”. Запазете бизнес-модела си ясен и сравнително прост. Непрекъснато наблюдавайте организацията на работата си като си задавате въпроса: “Ако трябва да започнем отново, на кой продукт или услуга бихме заложили?” Ако все пак сте решили да заложите на екстрите съветът ни е: За всеки нов вариант, който предлагате, спирайте един от предишните или поне намалявайте количеството му.

Марк Готфредсън, бизнес консултант

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ