Усет за успех - по това ще познаете умния шеф

Усет за успех - по това ще познаете умния шеф

Поредицата от събития, които водят до успешни и устойчиви бизнес резултати, започват от мениджъри, които не се поддават на общата управленска практика, пише Кърт Кофман за Harvard Business Review. Те стимулират ангажираността на хората, които работят за тях. Едва 28% от работещите в САЩ са ангажирани активно с това, върху което работят и с целите на компанията си, показва изследване на „Галъп”. Според Кофман успехът на тези мениджъри се дължи на отхвърлянето на конвеционалната мъдрост в четири ключови области в управлението на хора: подборът, изясняването на очакванията, мотивацията и развитието.

Подбор

Повечето мениджъри избират хората според уменията, необходими за позицията, но добрите мениджъри избират хората според талантите им. Кофман определя таланта като повтарящ се модел на мислене, чувство или поведение. Добрите мениджъри избягват изкушението да наемат хора, които притежават подходящите умения за определената работа. Вместо това те се стремят да наемат хора, чиито талант ще промени начина на работа.

Определяне на очакванията

Конвенционалната мъдрост казва, че мениджърите трябва да определят стъпките, чрез които служителите да изпълняват специфична задача. Но много мениджъри определят само целите и позволяват на всеки човек да използва личния си талант и умения, за да ги постигне.

Мотивация

Конвенционалната мъдрост казва, че "всеки може да бъде всичко, което пожелае да бъде", и по този начин мениджърите са склонни да се фокусират върху намирането и отстраняването на слабостите в даден служител. Това води до планове за развитие, които се фокусират върху негативите, където акцентът е върху "подобряването". Добрите мениджъри се съсредоточават върху развитието на уникалните и силните страни на хората си.

Развитие

Конвенционалните мениджъри преценяват човека и развиват изпълнението, необикновените преценяват изпълнението и развиват човека. Те си дават сметка, че всеки човек е различен и трябва да бъде третиран така.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ