Готови за ултрамаратон в кариерата

Готови за ултрамаратон в кариерата

Готови за ултрамаратон в кариерата

Поколенията, родени след 1980 година (Millennials), са готови да се развиват в кариерата си като на ултрамаратон и да правят почивки по пътя, гласи един от основните изводи в нов доклад на ManpowerGroup. Приоритет за тези поколения е сигурността и възможността за нови предизвикателства и различни видове трудова заетост.

Базиран на глобално проучване сред 19 000 души от 25 страни, докладът съдържа и практични съвети, за да помогне на работодателите да преосмислят своите практики, свързани със служителите си, за да привличат, задържат и развиват своите таланти. Ето още няколко полезни заключения от анализа:

  • Millennials (поколението, родени след 1980 година) са готови да пробягат работни ултрамаратони. Повече от половината очакват да работят след като навършат 65 години. 27% очакват да работят и след 70 годишна възраст, и 12% споделят, че има вероятност да работят до края на живота си. В Япония, този индекс е споделен от повече от една трета.
  • Millennials (поколението, родени след 1980 година) работят по-дълго и по-усърдно от поколенията преди тях. 84% от тях предвиждат, че ще взимат почивка от работата за повече от четири седмици. Жените обаче са по-склонни да планират почивки, за да се грижат за други – деца, по-възрастни роднини и т.н. – мъжете и жените приоретизират взимането на повече почивки за отдих по подобен начин.
  • Millennials (поколението, родени след 1980 година) с удоволствие ще променят и ще се радват друг да промени работата им с различни и иновативни начини за работа. Докато почти две трети от Millennials (поколението, родени след 1980 година) работят на пълен работен ден, повече от половината споделят, че са отворени към нови начини на работа за в бъдеще – свободна практика, на постоянна или временна работа. 34% в световен мащаб се замислят за „самостоятелна“ заетост.
  • 93% от Millennials (поколението, родени след 1980 година) са готови да отдадат своето лично време и/ или своите пари за бъдещо обучение. В проучването силно се изтъкват положителната връзка между професионалния успех на хората – да бъдат по-високо образовани, да бъдат по-добре подготвени за заетост и по-високо планети – и тяхното желание за обучение (“learnability”) или готовност и страст за непрекъснато обучение.

 „Липсата на кадри на българския пазар на труда е осезаема. Всеки ден работодатели се сблъскват с невъзможността да намерят нужните таланти. Промяната на пазара на труда в България трябва да протече в няколко сфери, за да се възползваме от пълния капацитет на желаещите да работят в България, образование, мотивация и промени. Всички трябва да имаме готовност да учим, а работодателите трябва да предлагат по-гъвкави начини на работа и нови практики. Изискват се усилия и от двете страни,” сподели Надя Василева, изпълнителен директор на Manpower България, Сърбия и Хърватия.

 Това е първото проучване от трите на ManpowerGroup тази година, които са фокусирани върху в работната сила; последните две проучвания ще покрият преосмислянето на обученията и развитието на умения и нови стратегии за управление на това поколение, като отново ще се предлагат практически съвети за привличане, задържане и развитие на утрешния талант.

„Работодателите трябва да се вслушват и да започнат да бъдат креативни. Те просто не могат да си позволят да не се съобразят с Millennials (поколението, родени след 1980 година),” каза Мара Суон, изпълнителен вицепрезидент, Global Strategy and Talent, ManpowerGroup and Global Brand Lead for Right Management. „Millennials (поколението, родени след 1980 година) искат напредък, но това не винаги означава повишение. Имаме нужда от нови начини да насърчаваме и да обвързваме служители, като улесняваме процеса на обучение и помагане на хората да набират опит от различни организации и да натрупат повече опит по-лесно. А каквото работи за тях, ще работи и за останалата част от работната сила, също.”

Целият доклад“Millennial Careers: 2020 Vision,” можете да видите  ТУК

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ