Johnson & Johnson запазва позицията си на най-ценна фармацевтична марка за пета поредна година

Johnson & Johnson запазва позицията си на най-ценна фармацевтична марка за пета поредна година

Johnson & Johnson запазва позицията си на най-ценна фармацевтична марка в света за пета поредна година - титла, която американската холдингова компания държи със стойност от 12,3 милиарда евро. Това се случва въпреки 8% спад в стойността на марката, което е в съответствие с по-широка индустриална тенденция, която навреди на много от най-големите фармацевтични марки през 2023 г.

Johnson & Johnson е и най-силната фармацевтична марка в света, изпреварвайки Pfizer, която заемаше първото място в класацията за сила на марката миналата година. Johnson & Johnson обаче спадна с три пункта в своя индекс на сила на марката (BSI) до 82,3 от 100.

Това показват данните от годишния отчет на Brand Finance Healthcare 2023. Всяка година водещата консултантска компания за оценка на марки, Brand Finance, анализира топ 5000 марки и публикува повече от 100 доклада, класиращи марките от всички сектори и държави. 

В допълнение към изчисляването на капитала на марката, Brand Finance също определя относителната сила на марките, използвайки балансирана карта с показатели, които оценяват разходите за маркетинг, капитала на марката и бизнес представянето или бизнес резултатите. В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за капитала на марката включва оригинални данни от проучване на пазара от повече от 100 000 респонденти в 38 страни и в 31 сектора.

CSL е най-бързо развиващата се фармацевтична марка в индустрията с ръст от 27% до 1,3 милиарда евро. Това се дължи главно на растежа в портфолиото му от имуноглобулини, придобиването на Vifor Pharma и пускането на пазара на HEMGENIX®.

Novo Nordisk (26% увеличение на стойността на марката до 3,0 милиарда евро) е втората най-бързо развиваща се фармацевтична марка. Този растеж е свързан с активното популяризиране и разширяване на производството на неговите лекарства за отслабване Wegovy и Ozempic.

Като част от своя анализ, Brand Finance оценява ролята, която специфичните атрибути на марката играят при стимулирането на цялостния капитал на марката. Brand Finance оценява доколко устойчиви се възприемат конкретни марки, представени чрез „Индекс на възприятие за устойчивост“.

GSK (спад на стойността на марката от 24% до 3,4 милиарда евро) отбелязва най-висок резултат в Индекса за възприемане на устойчивост от всички марки, включени в класацията Pharma 25 2023, със стойност 4,98 от 10. Johnson & Johnson, от своя страна, има най-високата стойност на възприятието за устойчивост с 351 милиарда евро.

Medtronic е най-скъпата марка медицински изделия в света за трета поредна година. Растежът на стойността на марката беше възпрепятстван от проблеми с веригата за доставки, инфлация и валутни проблеми. В едно вълнуващо развитие Medtronic обяви стратегическо сътрудничество с водещата технологична компания NVIDIA (стойност на марката 7,8 милиарда евро). Това има за цел да ускори използването на изкуствен интелект в подкрепа на иновациите в сектора на здравеопазването.

Siemens Healthineers (23% увеличение на стойността на марката до 4,5 милиарда евро) е най-бързо развиващата се марка медицински изделия в индустрията до 2023 г. Това се дължи на увеличението със седем пункта в индекса на силата на марката, който преминава от 61/100 на 68/100, и до рейтинг AA-.

Philips (3,8 милиарда евро стойност на марката) е най-силната марка медицински изделия с резултат от индекса на силата на марката 73 от 100 и рейтинг на марката AA. Въпреки че трябваше да изтегли определени продукти през 2021 г., устойчивостта на марката позволи положително възстановяване.

UnitedHealth Group е компанията майка на двете най-ценни марки здравни услуги: UnitedHealthcare (увеличение на стойността на марката от 9% до достигане на 35,8 милиарда евро) и Optum (увеличение на стойността на марката от 22% до достигане на 19,4 милиарда евро). UnitedHealthcare също е най-силната марка (76,7 от 100 и рейтинг AA+), докато Optum е най-бързо развиващата се марка. UnitedHealthcare също има най-високата стойност на марката в целия доклад Brand Finance Healthcare 2023, който включва класациите Pharma 25 и Medical Services 25. 

Целия доклад Brand Finance Healthcare 2023 можете да прочетете ТУК

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ