Дигиталният маркетинг е новият традиционен маркетинг

Дигиталният маркетинг е новият традиционен маркетинг

Думата "дигитално" беше превърната в сензация в маркетинга. В смисъла й е внесена вече емоция, дори известна доза драматизъм - ако не си в света на дигиталното, едва ли не ти не си маркетолог. И това е доста смело изказване на един главен изпълнителен директор и основател на агенция за дигитален маркетинг. 

Основната същност на маркетинга днес все още е да привлича вниманието, за да може бизнесът да продава свои продукти или услуги. Но технологията се разви дотолкова, че маркетолозите вече отделят повече от работното си време за работа с дигиталните ресурси отколкото за друго - за управление на онлайн съдържание, социални мрежи, дигитални активности. Начинът, по който компаниите правят бизнес, се променя. Дигиталният маркетинг се превърна в новия традиционен маркетинг. 

Какви са свидетелствата за това? Маркетинговите директори и мениджърите в компаниите назначават нови длъжности като "експерт социални мрежи", "стратег съдържание", "мениджър общности". Изключително рядко е вече в една компания в маркетинговия отдел да има мениджър печатни медии, или пък да работи медия планьор, който да се занимава само с разполагането на реклама в списания и вестници. 

Тези промени са в отговор на желанията и нуждите на клиентите на компаниите. Традиционният маркетинг - т.е. маркетингът чрез директни имейли, печатни медии, вестници, още има своето място в медийния микс. Но клиентите вече искат информацията където им е удобно, когато им е удобно, и на това може да им отговори само дигиталния свят. 

Новият традиционен маркетинг е дигиталният, а старият традиционен маркетинг можем да наричаме "old school marketing". 

Като в крайна сметка всичко се свежда до маркетинг на преживяването на клиента. Вниманието се измества от вида на медийния канал към потребителя и неговото уникално преживяване. 

Докато все повече хора адаптират технологиите в живота си, маркетолозите имат нужда да внедрят мултиканална стратегия за присъствие в медиите, чрез която да направляват неусетни преходи на хората от един канал в друг. За това е нужен кохерентен маркетингов план, който следва потребителите с техните активности в реалния и дигиталния свят. 

Заличават се линиите между печатните и дигитални медии. Печатните кампании все още са част от микса, но и те се дигитализираха през годините с QR кондове, хаштагове, изписване на уебсайтове и иконки от социалните мрежи - всички те препращат към онлайн. 

Светият Граал на маркетолозите е да създадат печеливш растеж и да увеличат връзките с клиентите. Дигиталният маркетинг е ключов за този успех. Чрез достъпа си до все повече инструменти и платформи - повече от когато и да е било, маркетолозите създават ангажираност сред всички дигитални медии. Дигиталното става тясно свързано с всичко, което правим, а онлайн и офлайн световете си взаимодействат един с друг. Те се сливат. 

По материал на сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
На днешната дата, 23 декември. Рождениците днес
Президентът на Финландия пред Fox News: Остават най-трудните 5% до постигането на мирно споразумение за Украйна
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Цитат на деня
Съдът възстанови възнаграждение на Мъск и той стана първият с богатство над 700 милиарда долара