Идва ли краят на традиционния масов маркетинг?

Идва ли краят на традиционния масов маркетинг?

Светът на маркетинга се променя. Маркетолозите разполагат с повече канали от всякога, чрез които да разпространяват рекламните си послания. Много голяма част от тях обаче не се възползват от тези възможности по правилния начин.

„Мисля, че това, което хората искат, са брандирани преживявания”. Това споделя пред BusinessInsider Ан Мукерджи – старши вицепрезидент и маркетинг директор на Frito-Lay North America. Ръководената от нея фирма работи в областта на технологиите и потребителските промени. „Смятам, че дните на традиционния масов маркетинг приключиха”, казва тяr.

Компаниите, особено тези, които промотират големи марки, не могат да разчитат на успех при  национална рекламна кампания, която се състои само от билбордове и телевизионни реклами. Трябва да стъпят на много платформи и да се свържат с тях. Маркетингът трябва да бъде проводник на мултиекранния свят, в който всички живеем. Хората свързват случващото се в телевизията със социалните мрежи и употребата им чрез мобилните устройства. Тази система се комбинира и с електронните билбордове. Създава се двупосочен разговор.

Една от основните тенденции в маркетинга, които навлизат и се налагат в цял свят, са временните магазини. Те са силен начин да се обвърже клиентът и рекламодателят да се заиграе с него.

Същевременно компаниите се редят на опашка да грабнат потребителската идея. На жаргона на маркетинга в социалните медии това се нарича крауд сорсинг. Във Facebook-обсебеното общество, всичко е свързано с това да стимулираш тълпата да измисли и избере „следващото голямо нещо” –хитовият, свръхиновативен продукт, за който всеки бизнес мечтае.

Често се организират големи онлайн групи, последвани от гласуване онлайн. Наскоро една от най-големите марки чипс в света – Lay’s обяви неустоимото предизвикателство към своите почитатели, като ги прикани да седнат и съставят оригинална, нова рецепта за чипс. Наградата за победителя ще е 1 млн. долара или 1% от нетните продажби на компанията през 2013 г. И, може би, в абсолютна крауд сорсинг акция, спечелилият щастливец ще бъде избран след Facebook гласуване. Lay’s естествено не е първият рекламодател, който прегръща крауд сорсинга. Но има ултраголяма щедрост срещу промо предложението "Do Us a Flavor" (игра на думи, бел. ред. Означава „Направи ни услуга/вкус”)

"Социалната медия е най-силна, когато марката даде короната на потребителите по автентичен начин”, коментира Питър Мадън, бранд консултант. Той предлага от Lay’s да направят крачка напред и не само потребителите да създадат нов вид чипс и да ги кръстят, но и да проектират опаковката за него.

„Има един капан, в който маркетолозите могат да попаднат”, предупреждава Мукерджи. „Хората винаги опитват да опростят нещата чрез създаване и следване на универсална формула, но това просто не е възможно. Всяка марка трябва да има различна стратегия, за да докаже, че е уникална”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ