Маркетинг казусът "Haribo"

Маркетинг казусът Haribo

Нов казус от света на маркетинга е отразен в международните медии. Германски съд нареди на рекламна агенция Mediaplus да разкрие всички намаления, отстъпки и възвърнати суми, които е получила, докато е работила за производителя на световноизвестните желирани бонбони с формата на мечета Haribo.

Съдебното постановление идва от дело, в което бившият клиент Haribo обвинява агенцията, че е присвоила пари или други облаги от медийните си кампании за него, с които се сдобивала, докато позиционирала рекламата му в медиите. В повечето случаи рекламодателите изискват от агенциите да им дават всичко, спечелено от намаления или възстановени плащания при кампаниите за тях. В случая Haribo твърди, че Mediaplus може да е задържала пари за себе си. Води се разследване.

Спорът е за внушителна сума – над 1 милион евро, сочи съдебното решение, без да дава още подробности. Той ще се отрази в европейските кръгове на покупка на медийно пространство. Смята се, че ще накара много клиенти да поискат одит на агенциите, с които работят.

Германските власти разследват практиките за купуване на реклама от няколко години. 15% от агенциите в Германия са свързани с разследването. Подобен е и случаят с производителя на кисело мляко Danone, който отправи обвинения към немската агенция за купуване на реклама Aegis, с която бе работил. Бившият президент на Aegis Александър Рузика беше принуден да напусне поста си, след като стана ясно, че е отклонявал преимущества, давани на агенцията му от телевизионни компании, като например безплатно медийно време, към частна компания, и след това ги е продавал на печалба. Aegis подписа споразумение за прекратяване на делото срещу нея, за която плати на Danone през 2010 г. официално необявена сума, за която се смята, че е 30 милиона евро.

Сега, Haribo изисква от Mediaplus да й даде цялата си информация за отстъпките, които е получавала по нейни кампании, за непаричните облаги, намаленията, обезщетенията, безплатните ТВ спотове, които са й били предоставени от медията като посредник в рекламните сделки. Всичко това, в годините от 2004 до 2008 г. Тя изисква информация и за трети страни, които може да са били свързани с работата на Mediaplus. Съдебното постановление не указва кои тоно са тези трети страни.

Кратка справка из германския маркетинг пазар показва, че изпълнителният директор на Mediaplus Доминико Мадиле е напуснал компанията през януари на 60-годишна възраст, като се е пенсионирал.

В края на 2012 г. бившият маркетинг директор на Haribo Михаел Кремер призова за по-голяма прозрачност в германското закупуване на медийно пространство.

За случая разказва Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Урок по раждаемост: Как град Пейсън в щата Юта съзаде "икономика на бебетата"?
Ретинален имплант възстановява способността за четене при хора със слепота
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет