Особености на маркетинга в неправителствена организация

Особености на маркетинга в неправителствена организация

Маркетингът е непозната концепция в много неправителствени организации. Същевременно е важно хората в тези структури да разбират, че той е много повече от начин да се правят продажби или да се събират дарения. 

Тук следват 8 стъпки, посочени от авторите в сайта Marketing.About.com, които ще ви помогнат да стартирате брейнсторминг и да помислете за маркетинг идеи и практики, които могат да направят вашата неправителствена организация по-различна и постигаща целите си:

● Определете целевия си пазар. Проучете подобните на вас организации и асоциации.

● Посочете желания резултат от вашите маркетинг усилия.

● Използвайки информацията, събрана в двете стъпки по-горе, създайте брошури и маркетинг материали, които описват ползите, услугите, възможностите за дарения и ценностите на вашата организация.

● Разработете маркетинг стратегия за социалните мрежи. Сайтовете като Facebook и Twitter могат да ви осигурят различни възможности да достигнете до много широка общественост и най-вече до тези, които са заинтересовани от дейността ви. Всичко това можете да сторите без никакви разходи и в същото време по много продуктивен начин. Сайтовете за споделяне са ефективно средство да достигате тези, които се интересуват от каузите.

● Разработете и отстоявайте професионално интернет маркетинг присъствие, като създадете ефективен уеб-сайт. Той ще бъде чудесен източник на информация за инициативите ви, ако е подкрепен със снимков материал, новини, месечни отчети на постъпилите дарения и друга полезна информация. Чрез платформата ще можете да информирате за събитията, които организирате, както и да показвате ползите от вашето съществуване.

● Направете пълна база данни на хората, свързани с вас. След това я използвайте при изпращането на материали в мрежата за покани, предложения за съвместни инициативи и пазарно сегментиране.

● Непрекъснато показвайте и рекламирайте резултатите и целите, които вашата организация е постигнала.

● Винаги активно търсете начин да се свързвате с други организации, с бизнеса, с малки фирми, частни лица, с правителството, с медиите, в които се поставя реклама, и пак с бизнеса. Тази стъпка, отделена от всички останали, дава най-голям принос към дейността на неправителствената организация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Тръмп обяви оръжие за Украйна за милиарди и заплаши Русия с мита от около 100%, ако до 50 дни няма споразумение
България е сред най-засегнатите от климатичните промени държави в Европа
Преходът към еврото вече започна: Левовите банкноти в обращение намаляват с 6% от началото на 2025 година
Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за закриване на министерството на образованието
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Годишната инфлация в България се ускори до 4.4%