10 технологични тенденции, които започват да променят пазара

10 технологични тенденции, които започват да променят пазара

10 технологични тенденции, които започват да променят пазара

Десет перспективни технотрендове ще окажат значително влияние на глобалния потребителски пазар в близките няколко години, прогнозира международната изследователска компания GfK. Те са изведени въз основа на резултатите от доклада Tech Trends 2015, който бе огласен в края на миналия месец, а някои от тях вече започват да се налагат.

1. Мобилност

„Мобилният” тренд продължава да се развива през ръст в продажбите на мобилни и смарт устройства, а също и в увеличаването на разпространението на мобилния интернет. Прогнозите са към 2019 година над 80% от продажбите на мобилни услуги да се падат като дял на мобилния интернет, а обемът на ползваните данни да нарасне 10 пъти. Това отваря нови възможности за ръст на бизнеса на телекомите, на производителите на мобилно съдържание, както и на пазара на мобилна реклама. Независимо, че ръстът на продажбите на мобилни устройства на развитите пазари е затруднен от пренасищане, на развиващите се пазари телеком-сегментът си остава един от най-бързо растящите.

2. Общ екран

Значителна част от потребителите вече използва две или три устройства едновременно. В развитите страни, където насищането на търсене на този тип устройства и услуги е голямо, тази цифра се движи от  20 до 60% от аудиторията (както е например във Великобритания, където 60% от участниците в онлайн анкетиране на GfK посочват, че ползват минимум две устройства). Потребителите искат да имат безпроблемен и лесен достъп до своето съдържание - делова и лична информация – от всяко от своите устройства. Осигуряването на съвместна работа между персоналните технологии е предизвикателство и нова възможност за ИТ индустрията, смятат анализаторите на GfK.

3. Видеоконтент

В eпохата на високоскоростния интернет и растящите възможности за  виртуален достъп, потреблението на видео съдържание съществено нарасна. Тази тенденция оказва влияние върху формирането на нова мода – използването на широкоекранните смартфони или т.нар. фаблети, на които е почти толкова удобно да се гледа видео, колкото и на екраните на таблетите.

4. Преносима електроника

Още един перспективен тренд, подет от всички големи производители на потребителска електроника – преносимите джаджи. В тази серия са умните часовници, очила и други подобни аксесоари. Масов интерес към тази група технологии може да се очаква когато бъдат решени няколко предизвикателства – например уместното съчетаване на моден дизайн с функционалност. Най-актуалните и перспективни направления за развитие на функционалността на преносимите техно аксесоари са наблюдение на здравните показатели и разнообразни уведомления, свързани с личното и делово ежедневие.

5. Мобилни плащания

Мобилните плащания не са новост, а масова практика чрез системите за sms, приложенията за онлайн банкиране и т.н. Пазарът обаче все повече се адаптира към системи за безконтактни плащания на базата на NFC технологията. Явно, пазарът е узрял за идеята, че се е появил нов, значим играч, способен да популяризира безконтактните плащания. Това означава, че мобилният телефон скоро ще стане и пълноценно платежно средство.

6. Свързани с мрежата автомобили

Умни функции на свързани с интернет автомобили вече се използват на b2b пазара, например, в областта на транспорта и логистиката – за мониторинг на местонахождението, маршрута, скоростта, разхода на гориво; в автозастраховането  - за  наблюдение на използването на функциите на автомобила и качествата на управлението му като измерване на броя на аварийно спиране, средното време на движение с повишена скорост, проследяване на неизправностите и прочие. Не е далеч времето, когато ще настъпи масово търсене на умни функции на автомобилите от страна на потребителите. Основните предимства на онлайн свързаните автомобили са в сферата на безопасността, икономичността и развлеченията. Тук може да се очаква появата на нови партньорства между автомобилните марки и телекомите, което и започва да се случва. На провелия се неотдавна Мобилен конгрес в Барселона бяха анонсирани партньорства между Vodafone и Porsсhe, LG и Audi, AT&T и Cadillac.

7. Умен дом

Умният дом е още една илюстрация колко актуален става т.нар. интернет на нещата. С помощта на технологично умния дом потребителите ще могат дистанционно да контролират всичко в жилището си – от кафемашината и съдържанието на хладилника, до осветлението и заключването на вратите.

8. Информационни масиви

Ползваме интернет, пазаруваме онлайн, използваме видеоконтент и ...оставяме много следи, които се трупат като неструктурирани големи масиви от информация. Един от ключовите въпроки, които много компании, владеещи големи бази с данни се опитват да решат е как да ги монетизират и използват за благото на потребителите и бизнеса, без да нарушават свещените права за неприкосновеност на личния живот и конфиденциалност на информацията.

9. Информационна безопасност

С развитието на технологиите, една от най-актуалните теми е и ще бъде безопасността. В наше време мобилният телефон е не само достъп до сайтове и социални мрежи. Той може да бъде и „ключ” за личната банкова сметка, за дома или за автомобила. Биометричените пароли на базата на пръстови отпечатъци и технологиите за разпознаване на лица и очната ретина (eye-tracking)  са водещи направления в тази област.

10. Добавената реалност

Чрез нея моделираме виртуално физически съществуващият свят. Тази технология открива нови възможности за приложение в най-различни области и може изцяло да промени потребителския опит - от образование и посещението в музеи до маршрутизиране на градове или пък на шопинга. Добавената реалност позволява например да подреждаш виртуално мебели, които са ти харесали, в дома си, а модните брандове вече използват виртуалния „монтаж”, за да ни очароват с новите си предложения.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ