10 технологични тенденции, които започват да променят пазара

10 технологични тенденции, които започват да променят пазара

Десет перспективни технотрендове ще окажат значително влияние на глобалния потребителски пазар в близките няколко години, прогнозира международната изследователска компания GfK. Те са изведени въз основа на резултатите от доклада Tech Trends 2015, който бе огласен в края на миналия месец, а някои от тях вече започват да се налагат.

1. Мобилност

„Мобилният” тренд продължава да се развива през ръст в продажбите на мобилни и смарт устройства, а също и в увеличаването на разпространението на мобилния интернет. Прогнозите са към 2019 година над 80% от продажбите на мобилни услуги да се падат като дял на мобилния интернет, а обемът на ползваните данни да нарасне 10 пъти. Това отваря нови възможности за ръст на бизнеса на телекомите, на производителите на мобилно съдържание, както и на пазара на мобилна реклама. Независимо, че ръстът на продажбите на мобилни устройства на развитите пазари е затруднен от пренасищане, на развиващите се пазари телеком-сегментът си остава един от най-бързо растящите.

2. Общ екран

Значителна част от потребителите вече използва две или три устройства едновременно. В развитите страни, където насищането на търсене на този тип устройства и услуги е голямо, тази цифра се движи от  20 до 60% от аудиторията (както е например във Великобритания, където 60% от участниците в онлайн анкетиране на GfK посочват, че ползват минимум две устройства). Потребителите искат да имат безпроблемен и лесен достъп до своето съдържание - делова и лична информация – от всяко от своите устройства. Осигуряването на съвместна работа между персоналните технологии е предизвикателство и нова възможност за ИТ индустрията, смятат анализаторите на GfK.

3. Видеоконтент

В eпохата на високоскоростния интернет и растящите възможности за  виртуален достъп, потреблението на видео съдържание съществено нарасна. Тази тенденция оказва влияние върху формирането на нова мода – използването на широкоекранните смартфони или т.нар. фаблети, на които е почти толкова удобно да се гледа видео, колкото и на екраните на таблетите.

4. Преносима електроника

Още един перспективен тренд, подет от всички големи производители на потребителска електроника – преносимите джаджи. В тази серия са умните часовници, очила и други подобни аксесоари. Масов интерес към тази група технологии може да се очаква когато бъдат решени няколко предизвикателства – например уместното съчетаване на моден дизайн с функционалност. Най-актуалните и перспективни направления за развитие на функционалността на преносимите техно аксесоари са наблюдение на здравните показатели и разнообразни уведомления, свързани с личното и делово ежедневие.

5. Мобилни плащания

Мобилните плащания не са новост, а масова практика чрез системите за sms, приложенията за онлайн банкиране и т.н. Пазарът обаче все повече се адаптира към системи за безконтактни плащания на базата на NFC технологията. Явно, пазарът е узрял за идеята, че се е появил нов, значим играч, способен да популяризира безконтактните плащания. Това означава, че мобилният телефон скоро ще стане и пълноценно платежно средство.

6. Свързани с мрежата автомобили

Умни функции на свързани с интернет автомобили вече се използват на b2b пазара, например, в областта на транспорта и логистиката – за мониторинг на местонахождението, маршрута, скоростта, разхода на гориво; в автозастраховането  - за  наблюдение на използването на функциите на автомобила и качествата на управлението му като измерване на броя на аварийно спиране, средното време на движение с повишена скорост, проследяване на неизправностите и прочие. Не е далеч времето, когато ще настъпи масово търсене на умни функции на автомобилите от страна на потребителите. Основните предимства на онлайн свързаните автомобили са в сферата на безопасността, икономичността и развлеченията. Тук може да се очаква появата на нови партньорства между автомобилните марки и телекомите, което и започва да се случва. На провелия се неотдавна Мобилен конгрес в Барселона бяха анонсирани партньорства между Vodafone и Porsсhe, LG и Audi, AT&T и Cadillac.

7. Умен дом

Умният дом е още една илюстрация колко актуален става т.нар. интернет на нещата. С помощта на технологично умния дом потребителите ще могат дистанционно да контролират всичко в жилището си – от кафемашината и съдържанието на хладилника, до осветлението и заключването на вратите.

8. Информационни масиви

Ползваме интернет, пазаруваме онлайн, използваме видеоконтент и ...оставяме много следи, които се трупат като неструктурирани големи масиви от информация. Един от ключовите въпроки, които много компании, владеещи големи бази с данни се опитват да решат е как да ги монетизират и използват за благото на потребителите и бизнеса, без да нарушават свещените права за неприкосновеност на личния живот и конфиденциалност на информацията.

9. Информационна безопасност

С развитието на технологиите, една от най-актуалните теми е и ще бъде безопасността. В наше време мобилният телефон е не само достъп до сайтове и социални мрежи. Той може да бъде и „ключ” за личната банкова сметка, за дома или за автомобила. Биометричените пароли на базата на пръстови отпечатъци и технологиите за разпознаване на лица и очната ретина (eye-tracking)  са водещи направления в тази област.

10. Добавената реалност

Чрез нея моделираме виртуално физически съществуващият свят. Тази технология открива нови възможности за приложение в най-различни области и може изцяло да промени потребителския опит - от образование и посещението в музеи до маршрутизиране на градове или пък на шопинга. Добавената реалност позволява например да подреждаш виртуално мебели, които са ти харесали, в дома си, а модните брандове вече използват виртуалния „монтаж”, за да ни очароват с новите си предложения.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ