20 факта за социалните медии

20 факта за социалните медии

Социалните медии и способите за показване на присъща за употребата на сайтовете реклама станаха благодатна почва за маркетинга. Повечето публикации и анализи в англоезичните източници за реклама, кампании, пиар и медии са свързани с тях.

В тази връзка авторите в business2community.com изброяват поредица от интересни факти за социалните мрежи, които имат отношение към маркетинга. Ето какво съобщават те:

     ● Топ изпълнителните директори трябва да имат профили в социалните медии. Проучвания в САЩ показват, че 77% от купувачите твърдят, че са по-склонни да купуват от компания, чийто изпълнителен директор използва сайтовете. 94% казва, че „костюмираното“ псисъствие в тях подобрява имиджа на марката. 82% от служителите твърдят, че имат доверие на една компания повече, когато изпълнителният директор и ръководният екип комуникират чрез социалните медии.

     ● 86% от потребителите казват, че чувстват смущение, когато правят нови профили, регистрации или уеб-сайтове.

     ● 77% смятат, че вписването в социалните медии е „добро решение, което трябва да бъде предложено“.

     ● Взаимодействието на бизнеса с клиентите е 30% по-високо от средното за седмица.

     ● Почти всеки голям университет и благотворително дружество в САЩ, където сайтовете възникнаха, има регистрация в тях. Същевременно по-малко от 60% от най-големите компании в страната от списъка „Форчън 500“ имат такова присъствие.

     ● 95% от публикациите на стената във Facebook не получават отговор от марките.

     ● Въпреки че Facebook продължава да добавя потребители, американските му членове става по-малко активни. Това сочат изследвания на аудиторията му в Щатите между средата на 2009 и края на 2011 г. Изпращането на съобщения до приятели е намаляло с 12%. Търсенето на нови приятели в този период се е понижили в Америка със 17%. Присъединяването към Facebook групи с 19 на сто.

     ● В Twitter има 100 млн. активни потребители (наричани „активни“, защото се вписват в сайта поне веднъж дневно).

     ● Средната или голяма компания в Щатите (с 1000 служители или повече) има 178 „активи – социални медии“ (блогове на служителите, Twitter регистрации и др. В същото време само 25% от компаниите предлагат бизнес обучения в областта на социалните медии за служителите си.

     ● LinkedIn генерира повече връзки за b2b компаниите от Facebook, Twitter или блоговете.

     ● 40% от потребителите на Twitter рядко публикуват нещо, но редовно консумират чуждо съдържание в сайта. Повече от половината му американски потребители влизат в сайта от мобилния си телефон.

     ● 77 от 100-те най-големи фирми в света поддържат корпоративен профил в Twitter. Медийните компании са най-активните потребители.

     ● Google се използва от 85% от глобалното интернет население всеки месец.

     ● Очаква се Google + да достигне 400 млн. потребители до края на 2012 г. Членовете на тази социална мрежа са 63% мъже с най-голям дял на възраст около 25 години. Най-големият блок от тях се намира в САЩ. На второ място са най-много индийските регистрирани. Само 17% от лицата в този сайт обаче са активни.

     ● Социалната мрежа с поставяне на снимки Pinterest е нараснала с нечуваните 400% в последните 6 месеца. В момента, тя има 4 милиона потребители и продължава да задържа вниманието на регистриралите се по-отдавна. Средностатистическият й потребител прекарва месечно 1,5 часа в нея, което я нарежда зад Facebook и Tumblr.

     ● 83% от потребителите на Twitter са жени. В САЩ най-популярните категории на снимките в него са Мода, Десерти, Дрехи и Рождени дни. Във Великобритания обаче най-интригуващите теми са съвсем различни – Рисков капитал, Ресурси за блогърите, Занаяти, Веб анализи и SEO/Маркетинг.

     ● Социалните мрежи заедно с блоговете обхващат 23% от времето, прекарано в интернет, на всички потребители.

     ● Най-често се публикува в блоговете веднъж седмично (60% от блогърите). Само 10% от авторите в блогове публикуват ежедневно.

     ● Корпоративните блогове в развитите общества се смятат от служителите все още за един от най-важните инструмени за информиране и вътрешна комуникация.

     ● Facebook маркетингът в Америка е смятан за специализирано умение. Фирмите, които използват тази услуга като аутсорсинг и я закупуват от външен професионален консултант в страната очакват да заплатят между 500 и 1500 долара за начално устройване на корпоративна страница, както и някъде между 1000 и 3000 долара месечно за управление и циркулация на текущото брандирано съдържание в корпоративния профил.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ