Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Google се готви за мобилен "Армагедон", подгответе се и вие
В продължение на години употребата на интернет чрез мобилните устройства - смартфоните и таблетите, е фактор в съставянето на алгоритъма на Google, който определя резултатите от търсенето в нея.
Сайтовете се оптимизират по подходящ начин, така че да се класират възможно по-нагоре в търсенето в Google чрез мобилните устройства. По-оптимизираните сайтове получават по-висока оценка и се индексират от Google по-нагоре от останалите - конкурентите им, които не са оптимизирани за търсене чрез мобилното. Който се е съобразил с мобилната мрежа, е класиран от Google по-нагоре дори при търсене от настолен компютър.
Досега мобилната употреба беше фактор в алгоритъма на световната онлайн търсачка, който беше както с ограничена важност, така и неясен. Не беше открито кои фактори са считани от Google за решаващи, за да се появяват сайтовете отгоре в търсенето й и да имат повече кликвания или пък колко сайтове и кои точно са засегнати. Заради това, много фирми отлагаха или избягваха оптимизирането на сайтовете им за мобилните устройства и оцеляха и без него, с което дори се хвалят.
Но от 21 април 2015 г. ще има голяма промяна в Google. Компанията ще промени алгоритъма на търсене, така че да е съобразен с мобилната употреба на интернет. Според скорошна публикация в блога й, инженерите на технологочния гигант подготвят революция, след която определяща вече ще бъде пригодността на сайтовете за ползване от мобилните телефони и таблетите. Хората търсят от телефона и таблета и това е от значение. От 21 април този нов алгоритъм ще бъде стартиран по света, засягайки мобилното търсене на всички езици и във всички точки на планетата.
Защо това е важно? Наричат го на английски език mobilegeddon - дума, която предвещава "мобилен Армагедон".
Истина е, че много от обновленията на Google досега бяха всъщност само освежаване на данни и изменения, които имат малко влияние върху подредбата при търсене (search rankings). Зайнеб Айт Бахаджи - член на екипа на Google - Webmaster Trends, обаче беше цитирана да казва на конференцията SMX в Мюнхен, че новият, съобразен с мобилното алгоритъм (mobile-friendly), ще има по-голямо въздействие върху резултатите след въвеждането му дори от Panda или Penguin - две от най-големите и влиятелни промени на алгоритъма на търсене на Google въобще.
Засега не е ясно колко големи ще са всъщност тези изменения и може би SEO практиците ще разберат и споделят наблюденията си в края на този месец. Но се знае как точно Google преценява доколко е подходящ за мобилното един уебсайт (mobile-friendliness). Може би ще бъдат добавени нови решаващи фактори. Според коментарите на Бахаджи има резон да предполагаме, че повечето неоптимизирани за мобилното сайтове в мрежата може да паднат много надолу в резултатите от търсене.
Някои изследователски компании твърдят, че над 60% от търсенето в Google става през мобилните устройства и в този смисъл има логика компанията да се съобрази с това, предлагайки на потребителите най-добрата възможна услуга. Освен новата промяна на алгоритъма, Google ще пусне и изменения в пейдж ранка на базата на информация от индексирани приложения или вписващи се потребители. Това може да има влияние върху начина, по който резултатите от търсенето, са показвани, както и върху типа резултати, които се показват. Традиционните резултати показват предимно сайтове, но в бъдеще те може да се фокусират върху приложения и други мобилни инструменти.
Каквото и да се случи е ясно, че компаниите, които работят за мобилните потребители на сайтовете им, ще спечелят голяма видимост в Google.
Как да се подготвите?
Сайтът ви има ли мобилна версия? Ако е така, няма за какво да се притеснявате. Ако не сте внедрили мобилна стратегия в онлайн присъствието си обаче, сега е решаващият момент да го сторите. В случай, че сте го направили, може да последвате следните стъпки:
- Уверете се, че мобилната версия на сайта ви е активна и функционална. Автоматично реагиращият на мобилна употреба дизайн е най-популярен, но може да имате и отделно хоствана мобилна версия на сайта ви. Google няма предпочитание, стига мобилното виртуално изживяване за хората да не се прекъсва.
- Проверете дали мобилните ботове на Google могат да хващат сайта ви. Ако Google не може да види сайта ви, може въобще да ги няма.
- Проверете всяка отделна страница на сайта ви от мобилно устройство, за да бъдете сигурни в навигацията и наличността. Това че началната ви страница е приспособена към смартфоните и таблетите не значи, че останалата част от сайта ви е такава.
- Google допълнително предлага два инструмента, които може да използвате, за да видите дали сайтът ви работи в мобилното - Mobile-Friendly Test и Google Webmaster Tools. С първия може да проверите дали сайтът ви отговаря на досегашните изисквания. Не е ясно дали този списък за проверка ще покрие всички фактори след обновлянието на алгоритъма на 21 април, но идва директно от Google. Вторият инструмент също предлага доклад за мобилната употреба на сайта (Mobile Usability Report). От него може да разберете как Google вижда сайта ви и да откриете грешки и несъответствия - имате време да ги отстраните преди големите промени.
Промяната на Google този април изглежда най-голямата акция за изменение на алгоритъма на търсачката съобразена с мобилния интернет досега, а може би ще е едва първата по рода си. Ако нямате мобилна версия на сайта си, е време да направите такава, защото може значително да изпаднете надолу в резултатите от търсенето на името ви в интернет.
На този етап може да нямате нужда от създаване на собствено приложение или на "динамично изживяване на потребителите" чрез телефони и таблети, но имайте предвид, че Google сега иска мобилните потребители на интернет да са щастливи.
По материал и съвети на Джейсън Димърс, създател на фирмата AudienceBloom, в американското списание Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.