Вярвате, че сте твърде зает?
Климатикът се развали преди няколко дена и трябваше да се обадя на компанията, която отговаря за неговия ремонт. Когато се свързах с тях, ми беше обещано, че след един час ще ме потърсят обратно с детайли за условията и начина на поправка.
Изминаха един час, два часа и най-накрая реших да и се обадя отново. „ Много съжалявам, тук е лудница. Бях супер заета!“, беше отговорът на служителката, с която говорих по-рано.
По това време температурата вкъщи беше почти 30 градуса.
Понякога ни се налага да говорим с нашия екип от софтуерни разработчици. Миналия месец, възложихме задача на човек от Флорида, който е много добър програмист, а освен това е и фен на шоуто „Силициевата долина“, което в моите очи е плюс.
Срокът за завършването на задачата изтече миналия петък. Както може би се досещате, задачата не бе изпълнена. Когато го потърсихме, за да разберем до къде е стигнал, той започна да се извинява: „Бях много зает! Обещавам, че ще съм готов до края на следващата седмица.“
Клиентът ни все още чака.
Още един пример. Отидох да хапна в едно заведение, което бе претъпкано. Персоналът тичаше напред-назад като луд. Трябваше ни цял ден само да поръчаме и още толкова, докато дойде храната.
Нашата сервитьорка, много мило, татуирано и трудолюбиво момиче, дойде при нас и се извини за закъснение. „Кухнята ни е толкова натоварена днес“, каза тя . В края на краищата, поне храната беше добра.
Наистина ли тези хора са тоооолкова заети? Несъмнено? Вие зает ли сте? Сигурен съм, че сте зает!
Имате да ходите на бизнес срещи и да провеждате телефонни разговори. Работите по нов проект или преразглеждате важно предложение. Следите имейлите си и се опитвате да намерите малко време за обяд. Да не забравяме, че скоро трябва да приберете децата от детската градина! Вие сте много, ама много зает. Твърде зает, за да имате време за всичко това.
А може би не сте? Нито пък техникът, който трябваше да оправи нашия климатик, нито софтуерният разработчик, който не успя да се справи със задачата навреме или пък сервитьорката от заведението.
Да предположим, че бих предложил на милата жена един милион долара, ако ми се обади в рамките на един час. Тя ще забогатее само след едно просто обаждане. Мислите ли, че ще ми се обади навреме?
Дали софтуеният разработчик ще се справи със задачата преди крайния срок ако му кажа, че наградата за това ще бъде 1 милион долара. Или пък ако дръпна сервитьорката настрана и обещая, че ще й дам 1 милион долара, ако тя изпълни нашата поръчка и ни донесе храната на момента. Можете ли да си представите колко татуировки ще си направи с тези пари!
Никой от тях не е бил „твърде зает“.
Вашите служители не са твърде заети.
Вие не сте твърде зает.
Всеки един от нас просто прави избор. Жената от фирмата за ремонт на климатици избра да се работи върху други задачи, вместо да ми се обади в обещаното време.
Разработчикът избра да се фокусира над други проекти, вместо над моя. И най-накрая, сервитьорката избра да обърне внимание първо на другите клиенти, вместо на мен. Всички те рискуват недоволство или дори загубата на клиенти, но това е техният избор.
В това няма нищо лошо. Те правят всичко по силите си, но „огромна им ангажираност“ не е причината да не бъда техен приоритет. Аз просто се оказах на края на техния списък със задачи. Ако бях дал на тези хора някакъв стимул, най-вероятно името ми щеше да се изкачи към първите места в този списък. Вместо това, те избраха да ме игнорират.
Във всеки един момент, вашите служители са „заети“ с приоритизирането на задачи, които според вас може да не са много важни. Те може да са „заети“ с попълването на документи или с актуализирането на база данни, игнорирайки клиент, който спешно се нуждае от тяхното внимание.
Може да са „заети“ с обслужването на по-малък клиент, когато по-голям чака на опашка. А може би са заети със среща, която няма никаква връзка с техните отговорности.
Единственият начин да разберете дали вашите приоритети и тези на служителите ви съвпадат е де подобрите делегирането на задачите и надзора над тяхното извършване.. Фактът, че някои е „зает“ не е достатъчен в съвременната бизнес среда. Важно е да сте заети с най-важната задача.
Ако прекарате повече време със служителите си ще разберете, че нито вие, нито те са твърде заети. Всички ние просто правим избори. Въпросът е дали тези избори са правилните.
Джийн Маркс за Еntrepreneur.com.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.