Театърът на продуктивността
Вашите служители изглеждат заети, но напредъкът по последните проекти е минимален или изобщо липсва. Звучи ли ви познато? Въпреки че настоящата икономическа среда може да окаже силно негативно влияние върху ефективността на екипите, съществува и възможността някои техни членове да участват в „театър на производителността“.
Под театър на продуктивността се има предвид онази ситуация, в която служителите дават приоритет на „перформативна работа“ пред значимите задачи. Те са погълнати от натоварваща, но не особено значима работа. Те живеят в електронната си поща и се стараят да отговарят възможно най-бързо на всички съобщения, дори когато няма нужда от незабавен отговор. Те ходят на срещи, на които присъствието им не е нужно и постоянно е връщат към вече свършена работа, търсейки недостатъци, които да изгладят.
За съжаление, този феномен е много по-често срещан, отколкото си мислите. В проучване сред 1000 базирани в САЩ служители на пълен работен ден от доставчика на анализи Visier, 83% признават, че са прибягвали до поне един от тези типове театър на продуктивността, а 43% споделят, че отделят поне 10 часа седмично на подобна перформативна работа. Може би в известна степен изненадващо е, че този процент се запазва на стабилни нива при служителите, работещи от разстояние или на база хибриден модел на работа.
Защо служителите прибягват до този тип театър
„Пандемията ни научи на много относно производителността и представянето, когато хората работят от вкъщи“, казва Джеръми Кембъл, главен изпълнителен директор на компанията за подобряване на производителността Black Isle Group. „Сега те се връщат в офисите и има идеята: „Искам да покажа, че съм продуктивен“ или, което е по-важно: „Може да не съм продуктивен, но искам да накарам хората да си мислят, че съм“, добавя той.
Всъщност проучването на Visier установи, че 60% от анкетираните са загрижени за това какво е представянето им на работното място в сравнение с това на техните колеги. Близо половината искат да изглеждат като по-ценни кадри за компанията, а една трета изразяват желание да бъдат възприети като „видимо работещи“.
Хората участват в театъра на производителността, когато се чувстват изтощени и уморени, казва Робин Ханли-Дафо, автор на „Stress Wisely: How to Be Well in an Unwell World“. „В момента има много стрес и несигурност и това е начин за справяне със ситуацията“, категорична тя.
Какво може да означава това за вашата компания
Ангажирането в театъра на продуктивността може да е знак, че вашата организация няма „психологическа безопасност“, казва Ханли-Дафо. Психологическата безопасност е сравнително нова концепция, но растящ брой изследвания показват, че на нея трябва да се гледа сериозно. Казано на кратко, психологическата безопасност представлява състояние, в което хората се чувства свободни да търсят помощ, да споделят идеи, да дават и търсят обратна връзка, да признават грешките си, да опитват нови неща, да изказват мнение и да питат, когато не знаят нещо.
„Виждаме го в работна среда, където хората не чувстват, че могат да бъдат честни или искрени или да споделят своите уязвимости, когато нещата не работят“, казва тя. „Те театралничат, за да поддържат възприятията, но всъщност печелят време, докато намерят място, където да чувстват, че вярват в тях“, обяснява Хнли-Дафо.
Кембъл от своя страна казва, че това може да е и знак, служителите са неангажирани. „Служителите искат да знаят каква е целта на бизнеса и дали тя отговаря на техните виждания. Ако един служител е свързан с целта на бизнеса, той ще дава най-доброто от себе си“, добавя той.
Как да адресирате театъра на продуктивността
Ако изглежда, че служителите ви участват в театъра на продуктивността, уверете се, че вашата компания следва ценностите и мисията, които си е задала, казва Ханли-Дафо. „Съсредоточете се върху културата в групата. Можем да кажем, че сме компания, която цени здравето и баланса между работата и личния живот, но в крайна сметка хората, които получават повишение, са тези, които пропускат часовете си за обяд и изпращат имейли през целия ден. Потърсете тези несъответствия между зададените ценности и нещата, които правите“, съветва тя.
Важно е организациите да обучават мениджърите как да водят хора и как да подкрепят екипите, работещи от разстояние. „Намираме се в състояние на несигурност и нямаме наръчник за това какъв е правилния подход. Виждаме стресово поведение, което не е непременно лошо поведение, а нещо породено от въпроса: „Какво трябва да направя, за да се почувствам в безопасност?“, обяснява Ханли-Дафо.
Автономията е един от присъщите двигатели на производителността на работното място, добавя Кембъл. „Вие изграждате доверие само когато сте много ясни относно желаните крайни резултати и когато имате служители, които се чувстват като част от процеса по постигането на тези цели“, казва той. „Те знаят каква е ролята им и защо е важна. Когато им се доверите да направят това, което се очаква от тях, ще извлечете най-доброто от възможностите им“, категоричен е Кембъл.
………………….
Стефани Воза за FastCompany.com
Редактор: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.