„Бъдете себе си“, но не съвсем...

 „Бъдете себе си“, но не съвсем...

„Бъдете себе си“, но не съвсем...

Никога не трябва да променяте себе си, за да се впишете в работата или фирмената култура. Според статия в Psychology Today автентичността е ключова за поддържането на здравословно самочувствието и може да предпази от психични заболявания. Трябва ли обаче да се държите на работното място по същия начин, по който се държите извън него?

Въпреки че „бъдете напълно себе си“ е популярна фраза в HR средите, има случаи, когато тя може да причини повече вреда, отколкото полза, казва Ерин Томас, ръководител на отдела за разнообразие, приобщаване и принадлежност в Upwork.

„Първоначалният тласък за този подход към работно място бе покана към хората да бъдат автентични“, коментира тя. „През годините тази фраза се превърна в предпочитания начин за създаване на по-приобщаващи работни места. Но тъй като тя се използва все повече и повече, към нея се подхожда с все по-малко нюанс и това е ме притеснява“, добавя Томас.

Да „бъдеш напълно себе си“ на работното място идея, която е от същия тип като статуса „сложно е“, с който много хора описват връзките си в социалните мрежи, казва Карина Бернаки от платформата за редактиране на снимки VSCO. „Искате хората да бъдат най-автентичното си Аз, за да се чувстват комфортно. Отговорност на лидерите е да създадат среда, в която е наистина безопасно, а това е трудна работа“, добавя тя.

Томас казва, че едно нещо, което бива пренебрегвано и омаловажавано в света на многообразието, равнопоставеността и приобщаването, е фактът, че работата представлява процес на вземане даване и вземане, който изисква и двете страни да бъдат целенасочени в създаването на съюз помежду си. Тя съветва служителите и работодателите да забавят темпото и да обмислят всички различни съставки, от които зависи успеха на подхода, при хората са насърчавани да бъдат себе си.

Какво трябва да знаят служителите

Част от вземането на решение колко информация да споделяте за себе си на работното място преминава през разбирането на типовете взаимоотношения, които искате да имате в работа, казва Томас. Някои хора искат да разграничат напълно личния и професионалния си живот, докато други могат да търсят истински приятелства в офиса.

„Разберете какво всъщност се опитвате да изградите и какви са вашите собствени емоционални нужди“, казва тя.

След това определете кои аспекти от себе си да споделяте спокойно. Работата от вкъщи се превърна в катализатор много служители да споделят повече за себе си, но не е нужно да сте 100% автентични.

Бернаки предупреждава, че твърде много споделяне може да повлияе на баланса ви между работа и личен живот. „В свят, в който сега работя в моята всекидневна или кухня, как да създам достатъчно граници и пространство, където все още съм автентична, но в същото време пазя част от себе си за другата страна на моя живот? Когато всичко се смесва през цялото време, наистина е лесно да се изгубиш“, казва тя.

Отговорността на работодателя

Компаниите, които казват, че искат служителите да бъдат напълно себе си в работата, се нуждаят от фирмена култура, която подкрепя този подход. Работодателите трябва да установят норми за психологическа безопасност на работното място, така че служителите да могат да споделят без страх от възмездие или неудобство. Но една политика не е достатъчна, казва Томас.

„Съвсем друго е това поемане на риск да бъде възнаграждавано, възхвалявано и повтаряно от другите“, казва тя.

Бернаки споделя нейното мнение. „Всяка структура, която една компания проектира, трябва да се приведе в съответствие и да създаде пространство за процъфтяване на този тип поведение. Ако казвате, че цените възможността хората да бъдат себе си, тогава този тип поведение трябва да бъде стимулирано, така че другите да се чувстват сигурни да разкрият повече от своето „Аз“ в работата“, обяснява тя.

Решението какво да споделяте с другите е личен избор и Бернаки казва, че няма нищо, което трябва да бъде забранено. „Мисля, че ако има части от себе си, които искате да донесете на работното място, но вашата компания не ги приема, то тогава трябва да проведете сериозен разговор със себе си дали това е правилното място за вас“, казва тя.

………………

Стефани Воза за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ