Северна Корея връща военните постове в демилитаризираната зона

Северна Корея връща военните постове в демилитаризираната зона

 Северна Корея изпрати войници и оборудване в демилитаризираната зона, за да възстанови постовете за сигурност, премахнати в съответствие с междукорейското военно споразумение от 2018 г., съобщава агенция Йонхап, позовавайки се на източници от южнокорейската армия.

Военни служители казаха, че от 24 ноември образите, направени от камери и термични изображения, инсталирани в демилитаризираната зона, показват въоръжени севернокорейски войници, които възстановяват демонтирани постове за сигурност на няколко места.

„В момента се извършват възстановителни работи само на няколко охранителни поста, но се очаква Северна Корея да възстанови всички, тъй като те са важни обекти за наблюдение“, каза високопоставен военен служител пред репортери. Според него Сеул следи внимателно действията на Пхенян.

Отбелязва се, че повишената активност на Севера в граничните райони беше забелязана, след като Пхенян обеща миналия четвъртък да възстанови всички военни мерки, спрени в съответствие със споразумението от 2018 г.

Агенцията припомня, че през 2018 г. КНДР и Република Корея премахнаха 10 поста за сигурност от 11 в демилитаризираната зона като част от междукорейско споразумение за намаляване на напрежението и предотвратяване на случайни сблъсъци. Тогава и Сеул, и Пхенян оставиха по един охранителен пост, колкото за историческа стойност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?