Един начин на изразяване, който понижава уважението към вас

Един начин на изразяване, който понижава уважението към вас

"Тъкмо исках да проверя това, когато ти влезе." "Тъкмо се чудех дали си решил, когато ти...". "Ако просто не можеш да ми дадеш отговор, тогава...". 

"Тъкмо щях да го свърша". "Наваксвам...".

"Тъкмо...".

Това, според консултанти и HR експерти, е един начин на изразяване, който понижава значително доверието в служителя. Всички можем да кажем, че "тъкмо"... сме щели да направим нещо, да се оправдаваме. 

"Първо усетих честотата на употребата на тази изразност, докато работех в Google, а след това и навсякъде другаде... Не ми отне дълго, за да ми направи впечатление следното: жените я използват много по-често от мъжете". Така коментира темата в профила си в LinkedIn Елън Петри Ленз - онлайн пионер от Силициевата долина, ветеран в разработването на приложения от Apple, Google, Facebook. "Това беше само чувство, нямах данни, и дори да беше селективно слушане, все пак изглежда чувах "тъкмо" три или четири пъти по-често от жени, отколкото от мъже", казва тя. 

Това, според нея, е част от неправилната склонност на дамите в бизнеса винаги да искат разрешение - да зададат въпрос, да се присъдинят към срещата. Жените са тези, които почукват тихичко на вратата в офиса. Те питат "Може ли да си взема нещо, от което се нуждая, от теб?". 

"Изпратих съобщение на колегите си в работата за думата и ги предупредих да се поправят, когато се подхлъзнат да я кажат. С времето употребата намаля. Това внесе промяна в комуникацията ни - дори в самоувереността ни. Вече не разводнявахме съобщенията си със слова, които ги отслабват", казва Ленз. 

Според нея този начин на изразяване унищожава уважението към събеседника. Това не е начин да бъдеш полезен, а послание на подчинение, на различие, самообезличаване или на двуличие - чрез оправдателен тон. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ