ТРАЙНА///// Ключовите фактори, които всеки разрастващ се бизнес трябва да наблюдава

ТРАЙНА///// Ключовите фактори, които всеки разрастващ се бизнес трябва да наблюдава

Вдъхновяващо е да видите бизнес във възходяща траектория, печелейки доволни клиенти и оставяйки своя отпечатък. Всеки сезон на растеж обаче представлява уникални предизвикателства. Чрез тази публикация целта ми е да предоставя полезни съвети относно области, на които трябва да се обърне внимание – от финансово планиране до капацитет на съоръжението и др. Отглеждането на бизнеса по устойчив начин позволява на вашата визия да процъфтява, пише Мурали Нети в статия за Entrepreneur.

1. Нужди от персонал

Едно нещо, което ще искате да държите под око, са вашите нужди от персонал, ако вашият бизнес е отбелязал известен растеж наскоро. Тъй като повече клиенти идват при вас или когато поемате повече проекти, може да се окаже, че се нуждаете от допълнителна помощ за магазина или работилницата.

Вместо да чакате, докато се почувствате претоварени, е умно да помислите за наемане на служители на непълно или пълно работно време, преди да се стигне до този момент. По този начин новите членове на екипа ви могат да научат работата от вас и съществуващия ви персонал, така че да са готови да помогнат, когато клиентите започнат да идват на вълни. Не се страхувайте да попитате служителите си дали имат приятели или семейство, които също може да търсят работа. От уста на уста често е най-добрият начин да намерите надеждна помощ.

2. Нива на запасите

Друго нещо, което трябва да наблюдавате, са нивата на вашите запаси, ако повече хора купуват това, което продавате. Последното нещо, което един развиващ се бизнес иска, е клиентът да дойде да търси определен продукт само за да разбере, че всички артикули от него са изчерпани. Проследяването отблизо на това кои артикули се продават добре и попълването на по-бързооборотни неща ще ви помогне да избегнете загуба на продажби.

Също така е добра идея да зададете минимални и максимални нива във вашата POS система. Това гарантира, че няма да се окажете с твърде много от едно нещо, което заема място, или твърде малко от популярен артикул, когато има търсене. Да приемем, че сте цветар; вие също ще трябва да се свържете с вашите доставчици, за да сте сигурни, че няма да има забавяне при получаването на пратки. POS система може да управлява инвентара, поръчките и взаимоотношенията с доставчици, за да отговори на търсенето на вашите клиенти своевременно.

3. Необходимост от допълнително оборудване

Трябва също така да помислите дали вашият разрастващ се бизнес изисква ново или допълнително оборудване. С нарастването на производството може да откриете, че се нуждаете от повече инструменти, нови машини, повече офис консумативи, актуализирани компютри, надстроен софтуер или повече решения за съхранение.

Вместо да чакате до последната минута, когато наистина имате нужда от нещо, помислете предварително какви допълнителни инвестиции в оборудване ще ви помогнат да работите по-ефективно, когато имате повече работа. Проучването сега на различни опции и получаването на ценови оферти ще ви помогне да бюджетирате и закупите нова екипировка, преди тя да се превърне в спешна нужда.

4. Капацитет на съоръжението

Друго важно нещо, което трябва да оцените, ако вашият бизнес се разраства, е капацитетът на текущото ви съоръжение. Докато поемате повече проекти или обслужвате повече клиенти, трябва да сте сигурни, че имате достатъчно място, за да го правите удобно. Разгледайте вашите работни пространства, складови помещения, места за паркиране, места за сядане, ако е приложимо, и всички други зони, с които клиентите взаимодействат. Оформлението на вашето съоръжение все още ли е ефективно за увеличените ви нужди?

Ако вашият бизнес продължава да се разраства, може да се наложи да обмислите опции като наемане на допълнително пространство в съседство, изграждане на пристройка или изцяло преместване на по-голямо място. Разумно е да помислите за изискванията за пространство, преди да надраснете сегашното си съоръжение.

5. Финансови прогнози 

С растежа идва и необходимостта да коригирате финансовите си прогнози напред. Тъй като идват повече приходи, не забравяйте да актуализирате съответно прогнозите си за продажбите. Но също така трябва да отчетете как този допълнителен доход се отразява на вашите разходи. Например, повече продажби може да означава необходимост от закупуване на повече консумативи и материали. Това също означава, че вероятно ще трябва да плащате на служителите си повече, за да отчетете извънредния труд или да наемете нови служители. Вашият счетоводен софтуер трябва да улеснява играта с тези числа; коригирането на финансовите прогнози с нарастването на нещата само ще поддържа плановете ви реалистични.

6. Преглед на процесите и процедурите

Сега също е добър момент да прегледате процесите и процедурите на вашия бизнес, ако се наблюдава растеж. Заради повечето клиенти и обем ще трябва да се уверите, че разполагате с ефективни системи.

Например, вашите процедури за поръчка позволяват ли по-голямо и по-често попълване на запасите? Вашият процес на доставка оптимизиран ли е за увеличени суми на поръчки? Вашите работни процедури документирани ли са, така че новите служители да могат да се включат веднага? Имате ли процес за справяне с клиентски проблеми или въпроси, когато вашата клиентска база се разширява? Отделете време, за да разгледате работата зад кулисите и се уверете, че вашите процедури отговарят на реалностите на разрастваща се операция.

7. Повишени маркетингови усилия

За да подпомогнете поддържането на растежа, който вашият бизнес преживява, ще искате да помислите за засилване на маркетинга и усилията си за изграждане на марка. Това, че сега нещата са по-натоварени, не означава, че трябва да оставите рекламата и промоцията настрана. Всъщност повишаването на осведомеността за вашата компания чрез целенасочени усилия ще помогне да се запази инерцията. Увеличаване на вашето онлайн присъствие, пускане на нови местни реклами, спонсориране на общността и организиране на семинари – тези видове текущи маркетингови дейности ще привлекат още повече клиенти по вашия начин, докато новината продължава да се разпространява.

Докато обмисляте нуждите от персонал, инвентар, оборудване и съоръжения, просто правете всичко стъпка по стъпка. Останете верни на своята визия и ценности по пътя. Разчитайте на вашата мрежа за поддръжка, когато имате нужда от насоки, и най-важното, празнувайте победите си.

Източник: Мурали К. Нети, основател и главен изпълнителен директор на SnapBlooms, пазар за доставка на цветя, за entrepreneur.com. Неговият над 24-годишен опит в корпоративната архитектура и ИТ му позволява да изследва бизнес решения в индустрията за търговия на дребно. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ