LinkedIn "филтрира" публикациите ви? Ето как да компенсирате

LinkedIn филтрира публикациите ви? Ето как да компенсирате

В края на есента LinkedIn въведе промяна, която може би ще отеква в професионалните среди години наред: социалната мрежа започна да филтрира каква част от мрежата ви вижда съдържанието, което публикувате.

Въпреки че целта на тази промяна е позитивна и добре замислена – да не бъдат потребителите на LinkedIn “прекалено известявани“ (вижте отдолу) – неумишлената последица може да бъде свиване на обхвата на публикациите ви в сайта.

Това е може би първият път, когато алгоритъм, който не разбирате, намалява процента на бизнес мрежата, до която имате лесен достъп.

Според мен, можем да си направим следните 2 извода:

1. От неприятната страна на нещата, ако не публикувате съдържание в продължение на повече време, когато най-накрая публикувате нещо, то ще достигне до фракция от мрежата ви.

2. От положителна гледна точка, ако активно ангажирате мрежата си, ще поддържате, а може би и разширявате обхвата си.

В своята статия, What Happens After you Hit Publish („Какво става, след като натиснете 'Публикувай'“), изпълнителният редактор на LinkedIn, Дан Рот, пише, че когато публикувате статия, „много от контактите ви – но не задължително всички – ще получат известие... Що се отнася до известията, гледаме да се уверим, че хората не получават прекалено много – тъй като голям брой потребители се оплакват, че знаменцето светва „твърде“ често, – затова в някои случаи използваме алгоритъм, който определя кои потребители кои известия ще видят.“

Дан прави препратка и към публикация на инженерния мениджър на LinkedIn, Байрън Ма, който обяснява алгоритъма в по-големи детайли.

Байрън пише: „За да сме сигурни, че потребителите получават само известия за висококачествени и отнасящи се до тях публикации, правим две неща. Първо, всички публикации преминават през нашия филтър за спам и ниско качество, преди да бъде изпратено известие. Второ, известията достигат само до потребителите, за които преценим, че са „силни контакти“. Оценката ни е базирана на данни за „клауд“ услугата на LinkedIn.”

Нека ви обясня как реагирах аз на тези промени:

1. Работя по-усърдно, за да обслужвам мрежата си.

Предполагам, че един начин да засилите „връзката“ си с другите потребители е да ги накарате да „харесват“, споделят или коментират публикациите ви.

2. Съдя за успеха си по нивата на ангажираност, не броя преглеждания.

Обръщам особено внимание на „харесванията“, споделянията и коментарите. Предпочитам да пускам публикации, които генерират 1000 „харесвания“ и 5000 преглеждания, отколкото 500 „харесвания“ и 50 000 преглеждания.

3. Следя чуждите практики, които дразнят потребителите...

... и ги избягвам. Това е социална мрежа за професионалисти и всички трябва да се държим професионално и уважително. Затова уважавайте времето и интелекта на останалите потребители.

Със сигурност не ми е работа да обяснявам, защитавам или съдя политиките на LinkedIn. Изпитвам огромно уважение към мрежата и особено към редакторския й екип. Но, разговаряйки с клиентите, колегите и приятелите си, осъзнах, че почти никой не е наясно с нововъведените промени. Затова и ги споделям с вас днес.

Брус Касаноф, биографичен писател и професионален коуч, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп заплашва с допълнителни 10% мита страните, които се присъединяват към „антиамериканската“ политика на БРИКС
Бизнесът на Шуменското плато иска компенсации заради издирването на черния леопард
Германският президент обеща подкрепа за запазване на свободата на Литва
Врeмето: Горещините продължават
На днешната дата 7 юли. Европейски ден на шоколада
Революцията в управлението: Защо добрите мениджъри нарушават всяко правило?
Броят на нелегалните мигранти, които пристигат на Крит от Либия, се увеличава
Петролът поевтиня, след като ОПЕК+ обяви по-голямо от очакваното увеличение на производството през август