Седем начина да се предпазите от уволнение

Седем начина да се предпазите от уволнение

Страхувате се, че може да ви уволнят? И какво правите, за да не го допуснете? Работите повече? Стараете се да изпълнявате задълженията си все по-добре? Добавете и още седем съвета, които ще ви помогнат да сте сигурни и стабилни на работното си място

Правило №1: Бъдете позитивни

Вероятно сте чували израза: „Най-важно е отношението!”. То наистина работи, особено ако искате да запазите работното си място. Не е достатъчно просто да спазвате строго работното време и да изпълнявате възложените ви задачи. Работете върху излъчването си, демонстрирайте положителна нагласа към работата, желание и съпричастност за подобряване на финансовите резултати на компанията. Това съвсем не означава да сервилничите. Моделът на поведение тук почива на принципа: „Служителите продават на компанията своите знания и умения в името на общото корпоративно благо, следователно ръководството има нужда от тях”, съветва Ерика Мур-Бъртън, вицепрезидент на компаниита Relativity Staffing Group и автор на книгата «The Little Professional P.I.N.K. Book of Success».

Правило №2: Учете се да общувате правилно

Ако държите на работата си, беседвайте с преките си ръководители и, вместо да споделяте опасения за възможно уволнение, покажете им, че нямате нищо против да повишите професионалната си квалификация. Даниел Милър, коуч по реорганизации и бранд стратег смята: „Ръководителите симпатизират на служители, които проявяват инициативност и искат да повишат квалификацията си.”

Правило №3: Изградете рефлекс за бързо приспособяване към нови ситуации

Повечето хора не обичат промените. Страхът нещо в обичайния ритъм на живот да се промени е познат на мнозина, особено когато става въпрос за работата. Реалността в последните години обаче е съвсем друга. Много компании провеждат преструктуриране, възлагат на един служител задължения, които преди са били изпълнявани от поне двама, закриват едни длъжности, откриват други. Бъдете готови, че може да ви се наложи да усвоите нови умения, или пък, че ще ви намалят заплатата. И не задълбавайте в това. Да, стресиращо е, но нищо добро не чакайте, ако се отдадете на публично негодувание. Поемете си дълбоко въздух и се успокойте. Никой не е обещавал да е лесно, но при всички случаи е по-добре, отколкото да загубите работата си. Животът е такъв, че рано или късно всяка компания или организация се сблъсква с трудности. В такъв момент, този, който е начело, най-вероятно ще запази хората, които са доказали, че са устойчиви и могат да понасят удари, запазват позитивната си настройка и поемат нови задължения.

Правило №4: Дръжте се добре с клиентите

Ако сте пряко ангажирани в работа с клиенти, са ви достатъчни само две неща, за да печелите точки – приятно изражение на лицето и мек тембър. Преди да отговорите на телефонно позвъняване, поемете въздух и се усмихнете. След това вдигнете слушалката и учтиво се представете. Не забравяйте да поздравите и да завършите с въпроса „С какво мога да ви бъда полезен?” Научно е доказано, че човекът от другата страна на линията усеща в какво настроение сте. Усмихвайте се, докато разговаряте.

Правило №5: Запазете неутралитет в интригите

Трудно е човек да се сдържи  и да не поклюкарства  с колеги на чаша кафе в почивката. Но не го правете. Не само ще загубите доверие, но и ще се представите в лоша светлина пред шефовете си. Ако постоянно се оплаквате или сте в конфликти с колеги, няма да се задържите дълго на това работно място. Хората, които постоянно критикуват компетентността на началниците си, оплакват се, че са недооценени, интригантстват срещу кариерната политика в компанията, протестират, че не почиват достатъчно, трябва да помнят, че всичко това може да се обърне срещу тях в даден момент. Естествено, това не означава да си мълчите, когато сте свидетели на явни нарушения.

Правило №6: Не загърбвайте самообучението

Това правило е здраво свързано с позитивната нагласа. Чарлз Парди, водещ редактор на сайта за кариерно развитие Monster.com, съветва: „Предложат ли ви обучение, и през ум да не ви минава да отказвате. И не забравяйте да уведомите шефа си за това.”

Правило №7: Отнасяйте се сериозно към работата си

Приключили сте с възложена задача – защо да не посърфирате в социалните мрежи?! Не го правете. По-добре предложете помощ на някой колега. Или пък прочетете нещо полезно за работата си. Същото се отнася за личната кореспонденция, личните телефонни разговори и т.н. Ако не оползотворявате пълноценно работното си време, може би не сте нужни на компанията. 

По материали от сайта  www.career-intelligence.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ