Няколко правила, когато трябва да уволнявате служители

Няколко правила, когато трябва да уволнявате служители

Всеки, който управлява бизнес, зае колко е трудно да се намерят талантливи кадри. Още по-трудно е, когато вие лично трябва да освободите същият този талант. Това оставя чувството за провал.

Направихте ли достатъчно за обучението на служителя?

Трябваше ли да гледате по-внимателно за предупредителни знаци, че този човек не е правилният избор за работата?

Да не говорим за чувството за празнота в стомаха ви, породено от идеята, че ще нараните някого.

Скот Кърнит, основателят на About.com и Keep.com, многократно e трябвало уволнява и освобождава хора, в процеса на изграждане на няколко фирми.  Не е изненада, че той е създал няколко лични правила, към които се придържа, когато му се налага да каже тежките новини на своите служители.

Неговите правила са:

1. Никога не уволнявайте човек точно преди уикенда

„Никога, ама никога не уволнявайте някого в петък. Когато хората се прибират вкъщи, не знаем дали те ще споделят със съпруга или съпругата си, може би ще го запазят в тайна, не знаем как биха реагирали. Те си нямат на представа дали ще справят, дали ще бъдат добре, може да избухнат или да откачат.“, казва Кърит.

Представете си, че получавате новината за вашето уволнение точно когато сте на път да прекарате приятно време с вашето семейство.

Още повече, ако разберете за вашето уволнение в петък, няма нищо, което да може да направите по въпроса. Вашите колеги, приятели и познати се подготвят за пълноценна почивка през уикенда.  Възможността за контакт с нов работодател, няма да бъде на ваше разположение в следващите 2 дни.

В крайна сметка прекарвате уикенда облян от напрежение и тревоги, без да може да предприемете каквито и да е било действия. От друга страна, ако уволните човек в началото на седмицата, вие му давате му давате възможност и време да потърси начини за справяне със ситуацията.

2. Никога не уволнявайте някого в ​​края на деня

Отново, важно е хората да имат колкото се може повече време, за да реагират на промяната, независимо дали това означава да потърсят работодател или приятели и познати. Това правило е полезно и за шефа. Най-лошото нещо за него е да трябва да се тревожи за срещата цял ден, което означава, че най-вероятно няма да може да свърши нищо продуктивно.

3. Бъдете възможно най-хуманен

С други думи, светът на тези хора ще бъде преобърнат с главата надолу. Някои от техните така наречени „приятели“ са на път да ги изоставят, тъй като те вече са без работа. Направете всичко по силите си, за да им помогнете да намерят нова работа.

Поддържайте връзка с тях, ако сте останали с добри отношения при раздялата. Кърнит казва, че е запазил връзка с хора, който е трябвало да уволни и след време някои от тях отново са станали част от неговия екип, включително и един от съоснователите на About.com.

Не е често срещано, но понякога има служители, който не са подходящи за работата в определено време, но по-късно идва момент, когато те са точния избор.  

4. На последно място, винаги поемайте пълна отговорност

Не казвайте на служителите си, че ги уволнявате, защото шефът ви е казал да го направите. Когато се представяте като „пратеник“ на шефа, избирате страхлив начин да се освободите от собствената си отговорност.

Факт е, че когато някой е уволнен никой не печели. Да, може това да тази промяна да бъде положителна за организацията, но тя разкрива пукнатина в процеса на подбиране и наемане на кадри, която трябва да бъде запълнена.

Кърнит никога не е бил от страната на уволнения, но той си спомня напускането на важни работни места и последствията от това. Той най-вече си спомня хората, които са го пренебрегвали, тъй като не е заемал висок пост.

Което води до последното правило правило: ако видите приятел или колега, който е бил уволнен, протегнете ръка. Покажете му, че сте готови да му помогнете.

 

Бети Лиу, основател и главен изпълнителен директор на Radiate, Inc., за Linkedin.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ