Dacia гледа смело към 2017 г.
Миро Майер, Шибeник - София
В края на всяка година компаниите правят равносметка – докъде сме стигнали, какво трябва да подобрим, за да е още по-успешен бизнесът. Така е и при Dacia - фокусирана върху успехите, взимайки най-ценното от опита компанията изпраща поредната рекордна година по продажби и дава ново силно начало за следващата. Тя обнови изцяло гамата си от автомобили, за да отговори още по-добре на нуждите и желанията на клиентите.
Но преди да разкажем за това какво предстои, нека видим как се представи Dacia през 2016 г. Към края на октомври компанията е продала на глобално ниво близо 480 хил. нови автомобила, което е 6% ръст. Пазарните дялове на компанията са нараснали с 2,4% в Европа, с 8,2% в Евразия и с 18,5% в район Магреб .
У нас от началото на 2016 г. до края на октомври Dacia държи над 13% от пазара на нови автомобили, което я поставя на първо място сред конкурентите. Най-силно Dacia в България се представя в т.нар. SV-сегмент, където Dacia Dokker държи внушителните 49,20%. В MCV-сегмента Dacia има 37,15% пазарен дял, В-сегмента – 16,84% и SUV1-сегмента – 10,71%.
Нека сега се върнем към обновяването на гамата. Новите модели бяха представени пред журналисти от цяла Европа (сред които представител на „МениджърНюз”) в курортния град Шибeник в Хърватия. Dacia избира точно тази държава, защото именно тя е първата, извън Румъния, където компанията прави пазарен дебют. На събитието бяхме запознати подробно с всички нови модели и имахме възможност да ги тестваме.
Dacia Duster с EDC
Ще започна с най-голямата, според мен, революция в колите на Dacia, а именно въвеждането на автоматична скоростта кутия, по точно шестстепенната EDC (Efficient Dual Clutch) с двоен съединител. Тя идва в отговор на силното търсене от страна на клиентите. За период от 12 г. продажбите на автомобили с автоматични трансмисии в Европа е нараснало от 6% на 18%. Първоначално кутията EDC ще бъде оборудвана във високопроходимия Duster с двигател dCi 110, с предно задвижване. Скоростната кутия комбинира комфорта и плавната работа на автоматична трансмисия с икономията на гориво и ниските емисии CO2, подобни на параметрите на механична скоростна кутия. По време на теста Duster даде разход на горивото от 6 литра на сто километра, което по стръмните пътища, осеяни с остри завои е доста добър резултат. Duster получи и стилна еволюция по-рано през тази година, включвайки нови тапицерии, черни джанти с диамантен ефект, мултимедийна навигация MEDIA-NAV Evolution и камера за движение назад.
Обновен дизайн и нови технологии за Logan и Sandero
Екстериорният дизайн на новите Logan, Logan MCV, Sandero и Sandero Stepway е по-модерен и атрактивен. Моделите демонстрират нов светлинен подпис отпред и отзад, който придава по-динамичен облик. Променени са броните, използвани са хромирани детайли в решетките на новите коли. Те спомагат визията им да е по-агресивна.
Помислено е за интериора. Тапицериите са по-меки и приятни на допир. Има хромирани детайли, придаващи на автомобилите по-стилен облик.
Logan, Logan MCV, Sandero и Sandero Stepway предлагат нови системи за подпомагане на управлението, проектирани да направят шофирането по-лесно и по-практично. Камера за движение на заден ход (в зависимост от версията) и асистент за потегляне по наклон улесняват маневрирането.
Кабината е все така просторна и дори по-практична, благодарение на отделение за съхранение, включително специално място за мобилен телефон отпред и място за съхранение на малки вещи отстрани на конзолата. Дизайнът на новата централна конзола отзад включва поставка за бутилка. Нов е и 12-волтовият електрически изход, който позволява на пътниците отзад да зареждат преносими устройства.
Въпреки редицата промени и нововъведения цените на автомобилите остават без аналог. Стартовата цена на обновеното Sandero в България е малко под 14 хил. лв., а на новия Logan – 14 190 лв.
Dacia внедри част от новите характеристики и в Dokker, Dokker Van и Lodgy, за да придаде на цялата продуктова гама единен облик .
Нов двигател: SCe 75
От лансирането на моделите се предлагат седем различни възможности за задвижване, включително новият, отговарящ на стандарта Евро 6 двигател SCe 75. Този агрегат със 75 к.с. мощност, 3 цилиндъра и 1,0 литър работен обем е почерпил от опита на Renault. Резултатът се изразява в икономия на емисии CO2 и разход на гориво, който по време на теста със Sandero SCe 75 беше под 4,5 литра на сто километра.
Освен този двигател Dacia предлага богата гама агрегати. Сред тях са бензиновите TCe 90 със Stop&Start (S&S) / TCe90 S&S LPG / TCe 90 S&S свързан с автоматизираната механична трансмисия Easy-R, както и дизеловите dCi 75 S&S / dCi 90 S&S с механична или автоматизирана трансмисия Easy-R.
Ако трябва да обобщим - Dacia прави поредната голяма стъпка към нови рекорди през предстоящата 2017 г. Повече подробности за обновената гама може да намерите ТУК.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.