Какво е правилното налягане в офроуд гумите?

 Какво е правилното налягане в офроуд гумите?

Не е нужна диплома, за да сте запознати, че налягането в гумите влияе пряко върху шофирането. Когато е в правилни стойности, то увеличава живота на гумите и подобрява комфорта по време на шофирането по офроуд терени.

Тъй като оптималното налягане в гумите зависи от това дали шофирате на пътя или извън него, важно е винаги да имате добър манометър и въздушен компресор в багажника си. Но как да определите правилното налягане на гумите, за да го поддържате? Ще разберете в статията. 

Как се изчислява подходящото налягане? 

За да разберете какво е правилното налягане на вашите офроуд гуми, най-добре е да следвате препоръките не производителя на автомобила ви. Тази информация можете да намерите в ръководството му или от вътрешната страна на шофьорската врата. 

Важно е да отбележим обаче, че всеки терен изисква различно налягане. За да имате добро сцепление, трябва да се съобразите дали ще карате по асфалтов или офроуд път.

Например:

  • Налягане за офроуд път - около 10% по-ниско налягане от препоръчаното от производителя.

  • Налягане при песъчлива настилка - около 25-40% по-ниско налягане от обичайното.

  • Налягане при зимни условия и кал - не повече от 30% по-ниско налягане от препоръчаното. 

Запомнете, че спадът на налягането с 50% не се препоръчва. Освен това не забравяйте да напомпате на гумите си, както е препоръчано от производителя на автомобила ви,  когато се върнете на асфалтов път.  В противен случай ще влошите сцеплението и ще увеличите спирачния си път. 

Фактори, влияещи на офроуд сцеплението

Има няколко фактора, които влияят на перфектното налягане на офроуд гумите. Те ще ви помогнат да го съобразите по-добре с вашата ситуация. 

Представяме ви и тях: 

  • Тегло на автомобила - по-тежките автомобили изискват по-високо налягане в гумите, за да може да се издържи теглото им.
  • Размер и тип гума - по-големите гуми обикновено се справят добре и с по-ниско налягане, но някои от тях са проектирани за определени диапазони на налягане.
  • Терен - и по-рано споменахме важността на терена. Пясъчните и кални терени изискват по-ниско налягане, за да бъде сцеплението по-добро. Неравните и каменисти терени се нуждаят от по-високо налягане, за да се предотвратят нараняванията по гумите и джантите. 
  • Скорост на шофиране - по-високо налягане е нужно, ако шофирате с по-бърза скорост. Така ще имате повече контрол над превозното средство. 

Как да се погрижите за сцеплението на офроуд гумите?

Както споменахме и в предния абзац, по-ниското налягане в гумите прави офроуд шофирането по-удобно. То също така увеличава отпечатъка на гумата, което води до по-добро сцепление върху камъни и по-хлъзгави настилки. 

Колко да намалите налягането е въпрос на лични предпочитания. Съветът ни обаче е да се обърнете към някого с опит, ако за първи път ще понижавате налягането в офроуд гумите си. 

За тези от вас, които не помнят много от часовете по физика, припомняме, че газовете се разширяват при нагряване и се свиват, когато температурата спадне. 

Затова:

  • Проверявайте налягането на гумите си сутрин, преди температурата да се е повишила и преди да сте шофирали.
  • Директното излагане на слънчева светлина значително повишава налягането.
  • Ако налягането е в необходимите граници при гореща гума, то най-вероятно ще бъде твърде ниско, когато гумата изстине.
  • Прекомерното понижаване на температурата може да доведе до разхлабване на гумата от джантата, а това може да повреди гумата и джантата. 

Какво да направите, ако пробиете гумите си?

Напълно възможно е да не успеете да постигнете необходимото за терена налягане и да пробиете някоя от гумите си. Редовно проверявайте и четирите си гуми за признаци на повреда и винаги бъдете подготвени. В никакъв случай не шофирайте, без да сте отстранили проблема.

Винаги носете със себе си следното оборудване:

  • Резервна гума;
  • Комплект за ремонт на гумите;

  • Крик;

  • Въздушен компресор и манометър.

След като се върнете на пътя, свържете се с професионалист за ремонт или подмяна на гумата. 

Замяната е необходима, ако:
 

  • Страничната стена е пробита.

  • Гумите имат порязвания или следи от износване.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ