Какво е правилното налягане в офроуд гумите?
Не е нужна диплома, за да сте запознати, че налягането в гумите влияе пряко върху шофирането. Когато е в правилни стойности, то увеличава живота на гумите и подобрява комфорта по време на шофирането по офроуд терени.
Тъй като оптималното налягане в гумите зависи от това дали шофирате на пътя или извън него, важно е винаги да имате добър манометър и въздушен компресор в багажника си. Но как да определите правилното налягане на гумите, за да го поддържате? Ще разберете в статията.
Как се изчислява подходящото налягане?
За да разберете какво е правилното налягане на вашите офроуд гуми, най-добре е да следвате препоръките не производителя на автомобила ви. Тази информация можете да намерите в ръководството му или от вътрешната страна на шофьорската врата.
Важно е да отбележим обаче, че всеки терен изисква различно налягане. За да имате добро сцепление, трябва да се съобразите дали ще карате по асфалтов или офроуд път.
Например:
-
Налягане за офроуд път - около 10% по-ниско налягане от препоръчаното от производителя.
-
Налягане при песъчлива настилка - около 25-40% по-ниско налягане от обичайното.
-
Налягане при зимни условия и кал - не повече от 30% по-ниско налягане от препоръчаното.
Запомнете, че спадът на налягането с 50% не се препоръчва. Освен това не забравяйте да напомпате на гумите си, както е препоръчано от производителя на автомобила ви, когато се върнете на асфалтов път. В противен случай ще влошите сцеплението и ще увеличите спирачния си път.
Фактори, влияещи на офроуд сцеплението
Има няколко фактора, които влияят на перфектното налягане на офроуд гумите. Те ще ви помогнат да го съобразите по-добре с вашата ситуация.
Представяме ви и тях:
- Тегло на автомобила - по-тежките автомобили изискват по-високо налягане в гумите, за да може да се издържи теглото им.
- Размер и тип гума - по-големите гуми обикновено се справят добре и с по-ниско налягане, но някои от тях са проектирани за определени диапазони на налягане.
- Терен - и по-рано споменахме важността на терена. Пясъчните и кални терени изискват по-ниско налягане, за да бъде сцеплението по-добро. Неравните и каменисти терени се нуждаят от по-високо налягане, за да се предотвратят нараняванията по гумите и джантите.
- Скорост на шофиране - по-високо налягане е нужно, ако шофирате с по-бърза скорост. Така ще имате повече контрол над превозното средство.
Как да се погрижите за сцеплението на офроуд гумите?
Както споменахме и в предния абзац, по-ниското налягане в гумите прави офроуд шофирането по-удобно. То също така увеличава отпечатъка на гумата, което води до по-добро сцепление върху камъни и по-хлъзгави настилки.
Колко да намалите налягането е въпрос на лични предпочитания. Съветът ни обаче е да се обърнете към някого с опит, ако за първи път ще понижавате налягането в офроуд гумите си.
За тези от вас, които не помнят много от часовете по физика, припомняме, че газовете се разширяват при нагряване и се свиват, когато температурата спадне.
Затова:
- Проверявайте налягането на гумите си сутрин, преди температурата да се е повишила и преди да сте шофирали.
- Директното излагане на слънчева светлина значително повишава налягането.
- Ако налягането е в необходимите граници при гореща гума, то най-вероятно ще бъде твърде ниско, когато гумата изстине.
- Прекомерното понижаване на температурата може да доведе до разхлабване на гумата от джантата, а това може да повреди гумата и джантата.
Какво да направите, ако пробиете гумите си?
Напълно възможно е да не успеете да постигнете необходимото за терена налягане и да пробиете някоя от гумите си. Редовно проверявайте и четирите си гуми за признаци на повреда и винаги бъдете подготвени. В никакъв случай не шофирайте, без да сте отстранили проблема.
Винаги носете със себе си следното оборудване:
- Резервна гума;
-
Комплект за ремонт на гумите;
-
Крик;
-
Въздушен компресор и манометър.
След като се върнете на пътя, свържете се с професионалист за ремонт или подмяна на гумата.
Замяната е необходима, ако:
-
Страничната стена е пробита.
-
Гумите имат порязвания или следи от износване.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.