Българска следа в новия Mercedes Actros (снимки)


Месеци след премиерата на новата A-класа на Mercedes с елегантната MBUX система, разработена от български инженери, автомобилния гигант обяви поредната си революционна технология с родно участие. Този път става въпрос за кокпита на най-модерния камион в света - новия Actros с Active Drive Assist.

Ролята на българския развоен център на „Вистеон“ е изключително голяма – от инженерното ръководене на проекта до самата разработка на отделните елементи от архитектурата на системата. На самото устройство, независими една от друга, работят три различни операционни системи, които осигуряват сигурна и защитена среда за изпълнение на специфичните функционалности. Революция за този тип вградени системи е използването на софтуер за виртуализация на хардуера с оглед по-оптимално управление на перифериите. Проектът се базира на SmartCore технологията на Вистеон, която интегрира няколко традиционни устройства в единна система. С този успех с първия по рода си проект за камион, инженерите от Софийския развоен център са изключително доволни от възможността да натрупат уникален опит в областта на тежкотоварния транспорт.

С поредица участия на различни изложения и премиера на флагмана си Actros, Даймлер показаха на живо новостите в тежката категория. Основните отличителни черти на новите камиони са премахването на страничните огледала и изцяло дигитализирания интериор в кабината. Традиционните стрелкови уреди (скоростомери, оборотомери и т.н.) са заменени с голям дисплей, който може да бъде конфигуриран по желание на водача. Драстично е намален и броят на бутоните около таблото с помощта на чувствителни на допир панели на волана, шофьорът може да превключва менютата, които дават инфромация за пътната обстановка и състояние на камиона, режимът на шофиране или просто бърз достъп до мултимедия и свързан телефон.

Други интересни модули в новия Actors са:

  • полуавтономно шофиране (камиона сам следи и не напуска лентата за движение)
  • разпознаване на пътни знаци и обекти, както и участници в движението
  • известяване при напускане на пътната лента (в случай на ръчно шофиране) и предупреждение за обекти в сляпата (мъртвата) зона на видимост
  • конфигурируем изглед на панела в зависимост от предпочитанията на водача и персонализирането на камиона посредством профила на шофьора

Освен таблото внимание заслужават още централният тъч-скрийн дисплей с интуитивен интерфейс, бутоните от волана и лентата с бутони за бързо управление под централния дисплей. Те дават възможност на водача да навигира лесно през менютата независимо дали става въпрос за музика и развлечение или да получи важна информация за състоянието на камиона, както и да управялва разнообразни функции, които могат допълнително да бъдат инсталирани в превозното средство.

Основни менюта, които са налични на централния дисплей са:

  • Медия и радио
  • Телефон и смартфон (използващ интерфейси на Apple – CarPlay и  Google – AndroidAuto)
  • Управление на светлини
  • Статус на камиона
  • Аларми
  • Виртуални бутони
  • Управление на климатика

Снабден с над 60 нови функционалности  Mercedes-Benz Trucks всъщност пусна частично автономно шофиране в серийно производство,  а българските инженери за пореден път доказаха мащаба на идеите и уменията си на световно ниво.

Ключови думи

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

​​​​​​​Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Българите плащат двойно по-ниски сметки за ток от средното за ЕС
Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
KoHousing променя правилата на имотния пазар