Основателят на BYD: Европа и САЩ се страхуват от китайските електрически автомобили

Основателят на BYD: Европа и САЩ се страхуват от китайските електрически автомобили

Чуждите страни се „страхуват“ от китайските електрически превозни средства. Това заяви председателят на BYD Уан Чуанфу, визирайки усилията на Европа и САЩ да ограничат вноса на произведени в Китай автомобили.

„Има много примери за политици в други страни, които се тревожат за електромобилите от Китай“, каза Уан в реч на среща на върха на индустрията в югозападния китайски град Чунцин, цитирана от Блумбърг.

58-годишният милиардер, основател на най-голямата автомобилна компания в Китай, подчерта, че реакцията на западните страни е доказателство за силата на китайската автомобилна индустрия. „Ако не сте достатъчно силни, те няма да се страхуват от вас“, каза той на публиката.

Очаква се през следващите седмици Европейският съюз да представи мита, насочени към китайски електрически автомобили, следвайки разследване на субсидиите за сектора в Китай - ход, който вероятно ще навреди на малкия, но нарастващ внос в Европа. Китай намекна, че ще отвърне със собствените мита от 25%, докато търговското напрежение продължава да ескалира.

Електромобилите, произведени от китайски марки като MG Motors и BYD Co., представляват малко под 9% от превозните средства само с батерии, продадени в Европа миналата година, според Dataforce. Очаква се делът им да нарасне до около една пета до 2027 г., посочи през март лобистката група Transport & Environment.

BYD се издигна до доминиращ играч в индустрията за електрически превозни средства, след като прекрати производството на автомобили само с двигатели с вътрешно горене в началото на 2022 г.

В речта си в петък Уан призова индустрията да се възползва по-голяма конкуренция, ако иска да насърчи прехода към електрически превозни средства.

През последните месеци BYD поведе нова ценова война в Китай, като намали цената на своите електромобили и плъгин хибриди навсякъде. Компанията се е насочила към и към дела на традиционни производители на автомобили като Toyota Motor Corp. и Volkswagen AG, със слогана „електричеството е по-евтино от петрола“.

Уан добави, че електрическите и хибридните превозни средства са на път да задминат конвенционалните двигатели. „Това е преобладаващата и неудържима тенденция“, каза той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ