Приносът на електромобилите в борбата за опазване на околната среда поставен под въпрос

Приносът на електромобилите в борбата за опазване на околната среда поставен под въпрос

Германско изследване поставя под въпрос доколко щадящи околната среда са електромобилите, предаде ДПА.

Според проучването електромобилите помагат в борбата срещу климатичните промени само на хартия и всъщност вредят повече от дизеловите коли.

Професорът по физика от Кьолн Кристоф Бухал е изготвил разпространения миналата седмица доклад заедно с колегите си Ханс Дитер Карл и Ханс-Вернер Зин за германския Институт за икономическо развитие Ifo.

Като се вземат предвид емисиите въглероден диокдис, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от невъзобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11 до 28 процента повече, отколкото дизеловите коли, установява изследването, предаде БТА.

Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които се използват в батериите на електромобилите.

Батерията на Tesla Model 3 произвежда 11 до 15 тона въглероден диоксид, сочи проучването. Животът на батерията е 10 години, а за година има капацитет да измине 15 000 километра. Това означава 73 до 98 грама въглероден диоксид на километър, според авторите на изследването.

Автомобилостроителите планират да предлагат все повече електромобили, но според авторите на изследването за климата ще бъдат по-добри двигателите, задвижвани с метан, тъй като техните въглеродни емисии са с една трета по-ниски от емисиите на дизеловите двигатели

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ