Двигатели от ново поколение на Toyota могат да работят с различни горива

Двигатели от ново поколение на Toyota могат да работят с различни горива

Toyota Motor представи двигатели от ново поколение във вторник, които могат да се използват в различни автомобили като хибриди и такива, работещи с  биогориво, предаде Ройтерс.

На медийно събитие заедно със Subaru и Mazda Motor най-големият производител на автомобили в света показа прототипи на 1,5-литрови и 2,0-литрови двигатели със значително намален обем и височина спрямо настоящите двигатели.

„С тези двигатели всяка от трите компании ще се стреми да оптимизира интеграцията с двигатели, батерии и други електрически задвижващи устройства“, посочиха от компаниите съвместно изявление. Toyota притежава около една пета от Subaru и приблизително 5% от Mazda.

От трите автомобилни компании заявиха, че усилията им им ще помогнат за декарбонизирането на двигателите с вътрешно горене, като ги направят съвместими с алтернативни източници на гориво като електронни горива и биогорива. Те също така се надяват, че по-компактните двигатели ще обновят дизайна на автомобилите.

Toyota е смятана за изоставаща в сферата на електормобилите, но забавянето на растежа в сектора ѝ позволява да се възползва от повишения интерес към на бензиново-електрически хибриди. Освежаването на традиционната технология на двигателя от Toyota идва след подобен ход от Mercedes-Benz, докато китайския гигант BYD се готви да разкрие нова хибридна технология с по-нисък разход на гориво по-късно днес.

Японският автомобилен производител заяви, че неговият нов 1,5-литров двигател ще постигне намаляване на обема и теглото с 10% спрямо съществуващите 1,5-литрови двигатели, които използва в автомобили като своя компактен Yaris.

Новият 2,0-литров турбо двигател ще има сходни предимства спрямо съществуващите 2,4-литрови турбо двигатели, използвани в по-големи модели и спортните автомобили.

Главният технологичен директор Хироки Накаджима отказа да каже кога Toyota ще пусне модели, оборудвани с тези двигатели.

Автомобилните производители са изправени пред по-строги стандарти за емисиите на пазари като Европейския съюз, където политиците работят за правила за емисиите, известни като „Евро 7“ за автомобили и микробуси от 2030 г., преди да забранят продажбите на нови автомобили с емисии на въглероден диоксид от 2035 г.

Въпреки че електрическите превозни средства станаха все по-популярни през последните години, Toyota следва „многопътен“ подход към въглеродна неутралност с превозни средства, предлагащи широка гама от методи за задвижване.

Компанията е продала около 2,4 млн. автомобила през периода януари-март, от които близо две пети са бензиново-електрически хибриди. Plug-in хибридите, автомобилите с горивни клетки и изцяло електрическите превозни средства заедно представляват едва 2,9%.

Председателят Акио Тойода каза през януари, че електромобилите ще достигнат глобален автомобилен пазарен дял от най-много 30%, като останалата част ще бъдат хибридите, превозните средства с водородни горивни клетки и превозни средства с традиционно гориво.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
Истинската роля на имейла
Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
Защо всяка работна среща трябва да започва точно навреме
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България