Двигатели от ново поколение на Toyota могат да работят с различни горива

Двигатели от ново поколение на Toyota могат да работят с различни горива

Toyota Motor представи двигатели от ново поколение във вторник, които могат да се използват в различни автомобили като хибриди и такива, работещи с  биогориво, предаде Ройтерс.

На медийно събитие заедно със Subaru и Mazda Motor най-големият производител на автомобили в света показа прототипи на 1,5-литрови и 2,0-литрови двигатели със значително намален обем и височина спрямо настоящите двигатели.

„С тези двигатели всяка от трите компании ще се стреми да оптимизира интеграцията с двигатели, батерии и други електрически задвижващи устройства“, посочиха от компаниите съвместно изявление. Toyota притежава около една пета от Subaru и приблизително 5% от Mazda.

От трите автомобилни компании заявиха, че усилията им им ще помогнат за декарбонизирането на двигателите с вътрешно горене, като ги направят съвместими с алтернативни източници на гориво като електронни горива и биогорива. Те също така се надяват, че по-компактните двигатели ще обновят дизайна на автомобилите.

Toyota е смятана за изоставаща в сферата на електормобилите, но забавянето на растежа в сектора ѝ позволява да се възползва от повишения интерес към на бензиново-електрически хибриди. Освежаването на традиционната технология на двигателя от Toyota идва след подобен ход от Mercedes-Benz, докато китайския гигант BYD се готви да разкрие нова хибридна технология с по-нисък разход на гориво по-късно днес.

Японският автомобилен производител заяви, че неговият нов 1,5-литров двигател ще постигне намаляване на обема и теглото с 10% спрямо съществуващите 1,5-литрови двигатели, които използва в автомобили като своя компактен Yaris.

Новият 2,0-литров турбо двигател ще има сходни предимства спрямо съществуващите 2,4-литрови турбо двигатели, използвани в по-големи модели и спортните автомобили.

Главният технологичен директор Хироки Накаджима отказа да каже кога Toyota ще пусне модели, оборудвани с тези двигатели.

Автомобилните производители са изправени пред по-строги стандарти за емисиите на пазари като Европейския съюз, където политиците работят за правила за емисиите, известни като „Евро 7“ за автомобили и микробуси от 2030 г., преди да забранят продажбите на нови автомобили с емисии на въглероден диоксид от 2035 г.

Въпреки че електрическите превозни средства станаха все по-популярни през последните години, Toyota следва „многопътен“ подход към въглеродна неутралност с превозни средства, предлагащи широка гама от методи за задвижване.

Компанията е продала около 2,4 млн. автомобила през периода януари-март, от които близо две пети са бензиново-електрически хибриди. Plug-in хибридите, автомобилите с горивни клетки и изцяло електрическите превозни средства заедно представляват едва 2,9%.

Председателят Акио Тойода каза през януари, че електромобилите ще достигнат глобален автомобилен пазарен дял от най-много 30%, като останалата част ще бъдат хибридите, превозните средства с водородни горивни клетки и превозни средства с традиционно гориво.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ