Шокираща, изненадваща, забавна
Маркетолозите открай време се опитват да привлекат вниманието на забързания купувач, преминаващ през улиците на града с всякакви нетрадиционни методи за външна реклама.
Отегчени от рекламата, която всекидневно ги атакува, тичащите по градските улици в ритъма на живота си хора все повече развиват "имунитет" да виждат рекламните съобщения. Вкъщи или на улицата те гледат телевизионния екран, а не осмислят излъчвания рекламен клип. Посещават уеб-сайтове, но остават слепи за банерите в тях.
Всичко това става повод за раждането на амбиент рекламата. Какво представлява тя?
Амбиент маркетингът залага на употреба на различни материали от заобикалящата ни среда, обясняват в сайта whatisambientmarketing. Може да се реализира както навън, в градската обстановка на улицата, така и в затворени пространства, където преминава поток от хора. Всъщност неговите поддръжници смятат, че всичко може да бъде използвано като медия за една амбиент реклама. Реализира се различен, необичаен тип кампания, която залага на изобретателността и стойността на шока и вниманието, не на големия бюджет.
Ценно е, че при тази практика интеракцията е силно персонализирана – човек не само вижда с очите си, но и докосва нещо. Присъединява се към отбраната група от хора, които са присъствали физически на същото място. Погледът най-често е привлечен от изненада. Така се поставя отпечатък в съзнанието на човека. В зависимост от това доколко изненадваща е рекламната акция, формите на този тип маркетинг продължават да въздействат по-дълго и правят впечатление. Случва се провокация. Мисли се извън рамките на традиционните медии. Обикновено се поставят необичайни предмети на необичайни места.
Специалистите смятат, че това е идеален начин малкият бизнес да се конкурира с по-големия - чрез използването на маркетинг, насочен към обикновените хора. Така може да се достигне обхват на по-голяма група клиенти и малката марка да стигне по-широк пазар.
Най-добре могат да се обяснят амбиент маркетинг инициативите, като се илюстрират с примери.
Една от най-честите практики в амбиент рекламата е да се вземе обект и да се постави в много уголемен мащаб или в много умален. Това е ефектен начин да се провокира любопитството на хората и да бъдат накарани да се приближат. Например Scotch-Brite – марка на компанията 3М се свърза с агенция Havas Sports & Entertainment и постави уголемена версия на продукта им от едната страна на сграда близо до легендарния стадион Сантяго Бернабеу в Мадрид.
Всъщност, амбиент рекламата може да бъде шокираща, изненадваща или забавна. Всичко може да бъде открито навсякъде. Снимките тук ще ви убедят в това.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.