Универсалният ключ към добрата емоционална интелигентност

Универсалният ключ към добрата емоционална интелигентност

Да въвеждаш иновативни услуги и продукти вече не е достатъчно, за да бъдеш един от водещите бизнес лидери. Трябва да имаме емпатия, която ни позволява да използваме полезно емоциите, за да помагаме на други хора. Което пък е основата на стабилните взаимоотношения. Емпатията е естествен  резултат на добрата емоционална интелигентност. Тези две качества могат да ни помогнат да постигнем забележителни резултати в бизнеса и управлението на хора.

Това пише в материал за Entrepreneur Кати Джефри, продуктов директор на Pear Therapeutics.

Какво е емоционалната интелигентност? Това е способността да наблюдаваме и управляваме емоциите си, да разчитаме емоционалните изблици у другите правилно, и да използваме тази информация. С нея обикновено е лесно да разберем чувствата на другите, тоест тя допринася за високо ниво на емпатия. Може да контролирате чувствата си като забелязвате и обозначавате  своите взаимодействия.

Каква е връзката между емоционалната интелигентност и доброто представяне в службата? Когато познавате и управлявате емоциите си и разчитате емоциите на останалите по-лесно се приспособяват и са по-успешни.  Според авторите на  „Емоционална интелигентност 2.0“ 90% от хората с високи резултати имат и висока ЕИ, а освен това те средно получават по 29 000 долара повече на година от тези с ниска ЕИ. Ето защо оценяването на служителите с „как“ – тоест тяхното поведение – е не по-малко важно от тяхното „какво“ – тоест чисто обективната им продутивност.

ЕИ освен това подобрява общата култура на работа. Приравнете емоциите на банкови транзакции. Ако демонстрирате негативни емоции (гняв, манипулация, липса на доверие) – това е равносилно на теглене от капитала на управлявания от вас екип. Трябва да направите вноски от позитивни емоции, за да балансирате бюджета – похвала, учтивост, доверие. Всеки има лоши дни, но трябва да си даваме сметка кога теглим кредит от емоционалния си баланс.  За всяка негативна реакция трябва да направите позитивно погашение.

В моя опит съм ставала свидетел, че лидерите със слаба ЕИ не се задържат дълго, защото не умеят да изградят психологическа сигурност. И обратното – екипите правят чудеса, когато им е създадена благотворна среда от психологическа сигурност.

Добрата новина е, че дори и да имате слаба ЕИ – тя може да бъде научена и  подобрена. Също така трябва да внимавате хората, които назначавате да я увеличават, така че да допринасят за позитивната атмосфера, необходима за успешен бизнес.

Практични съвети за подобряване на ЕИ

Всеки може да подобри своята ЕИ. Хората традиционно са настроени негативно и очакват само най-лошото. Но ако си наложим ние можем да преследваме позитивната настройка. Упражнявайте се в това да изпитвате благодарност за нещата, които имате например. Изследванията показват, че когато съзнателно прощаваме на другите ни кара да сме по-щастливи. Навик, който лесно можем да правим е медитация по време на разходка, което може да ни помогне да се наслаждаваме на момента и да създаваме позитивна енергия.

Да поемаме отговорност за нашите действия може понякога да е трудно, но да се извиниш когато си бил груб или си направил грешка може да помогне на другите да разберат в каква ситуация сме били. Приемете, че не сте перфектни. Положете усилия да поправите отношението си, когато то е наранило някого и за да  започнете – просто признайте, че не сте бил прав.

Поставете се на мястото на другите. Представете си как другият човек е възприел вашата реакция и как се чувства след това. Как вие бихте се почувствали ако някой се отнесе така с вас? По този начин ще избегнете автоматичното обвиняване на другия човек. Бъдете активен слушател. Не се стремете винаги да давате отговори, които впечатляват. Вместо това се  опитайте да дадете шанс на хората да изкажат това, което наистина мислят и чувстват.

Накрая – за да се промените, трябва да положите целенасочени усилия. Установете връзка с коучове и ментори, които да ви помогнат да се отворите към нови гледни точки.

ЕИ е сред най-важните елементи на бизнеса, защото и служителите, и клиентите използват емоциите си, за да определят как да реагират и дали да бъдат лоялни. „Хората ще забравят какво сте казали, какво сте направили, но хората никога няма да забравят как сте ги накарали да се почувстват“, казва Мая Ангелу. Подобряването на ЕИ и внедряването на тези умения във вашия екип изгражда стабилна основа във вашата компания, както от гледна точка за психологическа сигурност и капитал. Нека това бъде сред приоритетите в компанията ви още днес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ