Скандинавското лидерство среща дизайн мисленето

Скандинавското лидерство среща дизайн мисленето

Хелзинки, столицата на Финландия – една зашеметяваща сцена на стартъп дух и предприемачество, която се отличава със страхотна и единствена по рода си иновативна сила. Не случайно именно тя е най-новият елемент, добавен към списъка с международни резиденции на студентите в Global Executive MBA програмата на академията за висши мениджъри WU Executive Academy. Хелзинки ще допълни календара с учебни пътувания, който досега включваше дестинации в Азия и Южна Америка. Новият партньорски университет всъщност изобщо не е нов: WU отдавна има връзки с Университета Аалто, който, благодарение на своя отдел за екзекютив образование Aalto EE, се нарежда сред водещите скандинавски университети.

Участниците в новата резиденция във Финландия не само ще имат възможност да придобият богат опит в дизайн мисленето и да се учат от уникални компании в региона, но също така ще могат да изпитат своя творчески потенциал, докато се сблъскват с нови форми на лидерство и дълбоко иновативна бизнес култура.

Студентите от текущата програма на Global Executive MBA бяха първите, които се отправиха на учебно пътуване до Финландия в началото на ноември. В сътрудничество с колеги от Aalto EE, екипът на WU Executive Academy, ръководен от декана проф. Барбара Щьотингер и програмния мениджър Елке Лерх, организира разнообразна програма за MBA студентите, изпълнена с интерактивни теоретични сесии и учебни посещения в дванадесет иновативни компании във Финландия.

Вдъхновение да се преосмислят стиловете на лидерство и подходът към иновациите

„Имаме близки отношения и тясно сътрудничество с Университета Аалто от дълго време. Решихме да предложим резиденция в Хелзинки поради интердисциплинарния подход на университета и силния му фокус върху творчеството и дизайна. Иновативната и удивително оживена предприемаческа сцена на Хелзинки също изигра своята роля. Нашата цел е чрез тази резиденция да дадем възможност на студентите да получат задълбочен поглед върху това как дизайн мисленето и дизайнът на услугите обогатяват корпоративните и лидерски практики в скандинавските страни. От друга страна, искаме те да развият креативни методи, които да приложат в собствената си лидерска практика, така че това да им помогне да допринесат за създаването на удовлетворяваща корпоративна култура“, споделя Барбара Щьотингер относно причините именно Финландия да бъде избрана за новата резиденция на водещата програма на WU Executive Academy, Global Executive MBA.

Студентите добиват основни познания за дизайн мисленето от онлайн уроци и семинари още преди пътуването. Това им позволява да се потопят в дискусиите с преподавателите и състудентите си, веднага щом пристигат на място.

Тесен съюз между теорията и практиката[[{"fid":"385400","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":4000,"width":6000,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: WU Executive Academy

Сутрините студентите работят по различни учебни области, свързани с иновации и креативност, като биват насърчавани да обръщат специално внимание на това как учебното съдържание е свързано с тяхната собствена лидерска практика. Участниците в програмата слушат лекции от Фабиан Сепулведа от Aalto EE за лидерство в иновациите, Туомас Аувинен от Училището по изкуство, дизайн и архитектура за лидерството, което стимулира нови творчески идеи, и Туа Бьорклунд и Флорис ван дер Марел от Aalto Design Factory за дизайн мисленето.

Посещенията в избрани компании следобедите са съобразени с учебното съдържание, разглеждано сутринта. В малки групи студентите посещават устойчиви и иновативни организации като Kela – агенцията за социално осигуряване на финландското правителство, S-Group и компанията за търговия на дребно Kesko, където заседателните зали и местата за почивка са специално проектирани, така че да отговарят на нуждите на служителите. Студентите правят и обиколка с виртуална реалност на наскоро откритата футуристична пристройка на летище Хелзинки, водени от отговорния дизайн мениджър. Накрая им остава време сами да разгледат Хелзинки и да посетят забележителности като Националната библиотека на Финландия, където не само могат да се насладят на стаи за музика и PlayStation игри, но и да се сблъскат с футуристични роботи в действие.

Възторжени отзиви от студентите

Българката Аделина Шикова, една от студентите в Global Executive MBA програмата, която работи като Мениджър качество в Infineon Technologies AG, намира посещението на S-Group за особено полезно: „Бих искала да благодаря на Лаури Тойвонен, старши вицепрезидент по маркетинг на S-Group, за това, че отдели време да ни покаже как превръща дизайна и креативността в неразделни компоненти от своите корпоративни концепции и също така да ни обясни какви са предимствата в резултат на това. Наистина оценявам високо посещението на такива внимателно подбрани места, които подкрепят теорията с примери от реалния живот.”

Дейвид Клемент, главен изпълнителен директор и основател на Confident, също става свидетел на огромния тласък към промяна на дизайн мисленето. „Дизайн мисленето проправя пътя към иновациите. Такъв е случаят с много компании, включително и моята. Когато посетихме финландската правителствена агенция Kela, която отговаря за всички национални програми за социално осигуряване, осъзнах как дизайн мисленето може да допринесе за успешната трансформация на организациите. Използването на иновативни стратегии за разработване на индивидуални решения за клиентите и непрекъснатото им адаптиране, докато се прилагат, създава решаващо конкурентно предимство." Заключението на Дейвид: „Умелото прилагане на дизайн мислене в бизнес контекст увеличава значително шансовете иновациите да се изплатят и на пазара.“

Като цяло участниците в програмата остават впечатлени от преживяванията и новите творчески знания, придобити по време на учебното пътуване: „Пътуването ни до Хелзинки беше страхотен успех. Не само усвоихме систематичен подход за справяне с професионалните предизвикателства, базиран на дизайн мислене, но също така добихме вълнуващ нов поглед и познания за това как мениджърите могат да проектират екосистеми, които благоприятстват иновациите“, казва Рафаел Гонсалвес Оливейра, глобален бранд мениджър в Red Bull.

В последния ден от резиденцията във Финландия, студентите представят знанията, натрупани чрез групова работа през седмицата, по креативен начин: типичните финландски "печа куча" презентации съдържат видеоклипове, които те сами са заснели и интерактивна ролева игра.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ