5 черти, които дефинират доброто лидерство

5 черти, които дефинират доброто лидерство

Зад всеки страхотен екип, неизменно стои един велик лидер. За най-добрите лидери е характерна специфична група от черти, които имат ключово значение за способността им да водят.

Това са 5-те най-важни черти, които трябва да притежавате, ако искате да бъдете добър лидер.

1. Съпричастност

Едно от най-важните умения, което човек може да притежава, е способността да разбира останалите. Тези, които са в състояние да се поставят на мястото на някой друг и да разберат чувствата и емоциите, които той изпитва, могат да реагират по-адекватно на неговите нужди и желания.

Това разбирателство води впоследствие до изграждане на по-силни и устойчиви взаимоотношения с хората от вашия екип. Лидерите, които демонстрират съпричастност, печелят подкрепата на хората около тях и започват да виждат уважението в очите на своите служители. 

2. Съзнателност

В тази категория включваме както самопознанието, така и разбирането на чуждите действия и реакции. Когато познавате достатъчно добре вашите служители, може да разберете дали се чувстват добре или не, без да има нужда да ви го казват. 

Това може да бъде особено ценен актив в ситуации, когато по някаква причина, хората от вашия екип не искат да споделят своите страхове и тревоги. Все пак, за да разрешим проблема, първо трябва да бъдем наясно с неговата същност.

3. Честност

Лъжата и нечестността са най-лошите грешки в бизнеса. Веднъж изгубили доверието на вашите служители, трудно може да си го върнете обратно. Това важи както в професионален план, така и в личния ни живот. Великите лидери винаги поддържат високо ниво на прозрачност, без значение колко усилия им коства.

4. Решителност

Един от най-големите проблеми в нашето съвремие е неспособността да избираме от многото възможности, които ни заобикалят. В тази модерна динамика е наложително лидерите да бъдат достатъчно решителни, за да насочат екипите си в правилната посока и да избегнат всички странични фактори, които отвличат тяхното внимание. Те трябва да вземат бързи и информирани решения в движение, придържайки се към фактите и данните, които са събрали предварително.  

5. Оптимизъм

Да бъдете позитивни, когато нещата не вървят в посоката, в която сте се надявали, определено не е лесно.  Мотивацията на екипа е първото нещо, което понася удар от неуспеха и лидерът е този, които трябва да повдигне настроението и да успокои ситуацията.

Служителите ви трябва да се чувстват добре, за да могат да използват пълния си потенциал на работа. Щастието им трябва да бъде ваш приоритет.

 

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ