Ето така се гради доверието!

Ето така се гради доверието!

Като лидер вие печелите доверие по същия начин, по който го прави всеки друг – като полагате съзнателно усилие да спазвате обещанията си и като спазвате същите правила, към които очаквате да се придържат вашите служители. Най-добрите лидери надграждат върху тази основа с помощта на няколко навика, които градят доверие. Ето най-важните от тях:

Бъдете достъпни

Успешните лидери разбират колко важно е да бъдат достъпни за останалите, защото именно разговорите на четири очи, в които всеки служител може да сподели своите притеснения, проблеми и надежди, градят доверие.

Бъдете уверени

Когато лидерът вярва в себе си и в своя екип, останалите също се научават да вярват в него

Бъдете отговорни

Успешните лидери признават грешките си и знаят до къде се простират техните възможности.

Бъдете искрени

Казването на истината, дори когато тя не е особено приятна, е от ключово значение за укрепването на отношенията с вашите служители и изграждането на доверие

Бъдете подкрепящ

Когато лидерите дават подкрепа на другите и ги насърчават да вярват в себе си, дори когато правят грешки, те печелят доверието им

Бъдете надеждни

Хората се доверяват на лидерите, които държат на думата си. Не обещавайте неща, които не можете да изпълните, и не отбягвайте обещанията, които вече сте дали.

Бъдете открити

Когато успешният лидер слуша активно, задава въпроси, насърчава другите да споделят своите притеснения и обръща внимание на казаното то тях, хората започват да му вярват, защото виждат, че гласовете им се чуват.

Бъдете съпричастни

Успешните лидери знаят как да намерят баланс между резултатите в работата и благосъстоянието на своите служители. Те никога не пренебрегват нуждите и чувствата на хората от своя екип, като това им позволява да придобият по-дълбоко разбиране за нещата, които мотивират и демотивират останалите.

Бъдете благодарни

Не пропускайте възможност да отчетете заслугите и постиженията на вашите служители, когато те си вършат добре работата. Понякога само едно „благодаря“ е достатъчно, за да разберат, че техните усилия и труд са ценени.

В крайна сметка нищо не казва повече за уменията на един лидер от нивото на доверие и уважение, което служителите му изразяват към него.

.......................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Министерството на здравеопазването дава препоръки за безопасно хранене през летните месеци