Цветът, който вреди на пълноценния сън

Цветът, който вреди на пълноценния сън

Синьо-зеленият цвят, известен като циан, който се излъчва от екраните на мобилните телефони и другите технологични устройства, може да навреди на нашия сън, разкри ново прочуване.

За целта на изследването учените са разработили специален дисплей, който да намалява излъчването на циан без да изкривява цветовата гама на екрана. След това тези екрани са били използвани за прожектирането на филми пред две групи от хора, като при едните синият цвят е бил филтриран.

Изследователите са установили, че хората, които са били изложени на облъчване от екрани, излъчващи по-ниски нива на синьо-зеления цвят, са се чувствали по-сънливи и са имали по-високи нива на мелатонин, известен още като „хормон на съня“, в своята система.

„Откритията са вълнуващи, защото ни показват, че регулирането на нивата на излъчван циан може да повлияе на качеството на съня. Нашето проучване също така показва как може да използваме това ново познание, за да подобрим дизайна на дисплеите на мобилните устройства. Смятаме, че дизайнът, който използвахме за нашия екран, може да бъде приложен във всеки вид дисплей на пазара.“, казва съавторът на изследването Роб Лукас.

„Подобен тип дисплеи биха могли да помогнат на обсебените от технологиите тийнейджъри да записват по-лесно или пък да поддържат бдителни хората, които трябва да работя до късните часове на нощта“, добавя той.

Източник: PsyBlog

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?