Българите се завръщат към своите корени

Българите се завръщат към своите корени

Какви са най-успешните маркетингови кампании в България за последната година? Какво ще се промени в маркетинга през 2018 г.? 

На тези въпроси предлага отговори поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни, с победителите в тазгодишния конкурс BAAwards, организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР).

Конкурсът за поредна година отличи най-успешните и работещи маркетингови инициативи у нас. През 2017 г. той се проведе под мотото "Raising the БАР" - вдигане на летвата.

Продължаваме да представяме кратки интервюта с победителите - част от най-добрите маркетолози в България. Участник днес е Стоянка Димова.

.......................

- Г-жо Димова, „Захарни заводи“ грабна награда на БАР през 2017 г. в категорията за продуктов ребрандинг, за добре познатите на поколения любими локум и халва. Как направихте успешен нов маркетинг на тези продукти? 

- Процесът по внедряването на новия бранд в двете продуктови категории локум и халва беше изключително интересен от маркетингова гледна точка и доста сложен, и като стратегия и като изпълнение.

Екипната работа, правилното планиране и координация на процесите са ключът към нашият успех. За основен канал на комуникация използвахме телевизията, а ключово за постигането на целите беше припознаването. В новата марка основната целева група трябваше да разпознае безпогрешно своите любими продукти, както и производителя с дългогодишна история, на когото има доверие.

Заложихме на образа на розоберачката - тази която десетки години прекара върху една опаковка. Розоберът, розоберачката, традиционните рецепти за „нещо сладко“, както и ролята на Захарни заводи в живота на българите имаха нужда не от модерен, а от човешки „прочит“ и потребителите реагираха по начин, който надхвърли очакванията ни.  

- Работи ли все още носталгията в маркетинга? Ще работи ли тя през 2018 г.?

- През последните години носталгията към отминалите времена е работеща платформа и може би това ще продължи през следващата 2018 г.

Наблюдаваме процес на завръщане на българите към техните корени, българският фолклор и българските символи, което от своя страна вече не е носталгия, а нов тренд.

- Бихте ли дали прогноза - какво очаквате да се промени в маркетинга в България, а защо не и в чужбина, през следващата година? 

- Живеем в динамични времена и много бързо променяща се среда. Интерактивният подход в маркетинга ще бъде все по-работещ и все повече български компании ще залагат на този подход. Въпреки това, телевизията ще остане основен канал за комуникация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата
Американски дипломат изрази съжаление за имиграционната акция срещу южнокорейски работници