Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Къде ви боли?
Често се случва болката да е по-голям мотиватор за предприемане на определено действие, отколкото удоволствието. Това важи и в света на маркетинга, който трябва да комуникира на потребителите възможността да правят живота си по-добър чрез продуктите и услугите, които си купуват.
Запознайте се с болките им
Маркетинг техниките еволюират всеки ден, но частта с копирайтинга все още се фокусира върху хората. Направете проучване на пазара, трябва да разберете аудиторията си, какво е работещо за конкурентите ви и какво – не.
Същината на проблема
Според проф. Джона Бергер, който е експерт по вирусен маркетинг, трябва три пъти да си зададете въпроса „защо“, за да стигнете до същината на проблема и емоциите на потребителите си.
Например:
- Защо някой използва дезодорант? За да ухае добре.
- Защо иска да ухае добре? Защото иска да направи добро впечатление.
- Защо иска да направи добро впечатление? Защото иска да привлече нечие внимание и да бъде видян в определена светлина.
Напишете за болките им
След като откриете какво тревожи клиентите ви, е време да комуникирате как ще му помогнете. Заложете на емоциите, използвайте правилните думи, но бъдете възможно най-лаконични и внимателни, защото не искате да наливате сол в раната, нали?
Класиката: Проблем-агитация-решение
Първо, клиентът ви трябва да знае какъв е проблемът му, а вие, от своя страна, да разбирате това, за което говорите. Накрая всеки трябва да възкликне: „О, да, това съм аз“.
После заложете на чувствата, за да агитирате хората да купят от вас, но не изпадайте в крайности, сякаш идва краят на света. Ако сте се справили с позиционирането на проблема, хората не само ще знаят какво не им е наред, но и активно ще търсят как да подобрят положението си. Вашата стока или услуга е решението за това.
Успехът
До голяма степен той се състои в това с какво изпъквате спрямо конкурентите си. Например не можем да си представим Nike да се продава с нещо от сорта на „обувките ни са удобни и леки“ – това е нещо, което може би ще работи през 2005 г., но днес всички спортни обувки са удобни и леки. По-добра работа би свършило „пригответе се за бягане, което никога няма да забравите“.
Трябва да покажете нещо незабравимо, което ще остави трайна следа в живота на хората.
Вижте 4 добри примера за копирайтинг от популярни брандове
„Честно – прекарахте ли младежките си години, мечтаейки един ден да притежавате Nissan или Mitsubishi?“ – Porsche
„За Volvo не пишат песни“ – Corvette
„Достатъчно евтино, че да кажеш „Пукет, идвам“ – Air Asia
„Има и лоши дни, но поне нещата ви ще са сухи“ – Moosejaw
По материал на Бах Факих за Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.