Къде ви боли?

Къде ви боли?

Често се случва болката да е по-голям мотиватор за предприемане на определено действие, отколкото удоволствието. Това важи и в света на маркетинга, който трябва да комуникира на потребителите възможността да правят живота си по-добър чрез продуктите и услугите, които си купуват.

Запознайте се с болките им

Маркетинг техниките еволюират всеки ден, но частта с копирайтинга все още се фокусира върху хората. Направете проучване на пазара, трябва да разберете аудиторията си, какво е работещо за конкурентите ви и какво – не.

Същината на проблема

Според проф. Джона Бергер, който е експерт по вирусен маркетинг, трябва три пъти да си зададете въпроса „защо“, за да стигнете до същината на проблема и емоциите на потребителите си.

Например:

  • Защо някой използва дезодорант? За да ухае добре.
  • Защо иска да ухае добре? Защото иска да направи добро впечатление.
  • Защо иска да направи добро впечатление? Защото иска да привлече нечие внимание и да бъде видян в определена светлина.

Напишете за болките им

След като откриете какво тревожи клиентите ви, е време да комуникирате как ще му помогнете. Заложете на емоциите, използвайте правилните думи, но бъдете възможно най-лаконични и внимателни, защото не искате да наливате сол в раната, нали?

Класиката: Проблем-агитация-решение

Първо, клиентът ви трябва да знае какъв е проблемът му, а вие, от своя страна, да разбирате това, за което говорите. Накрая всеки трябва да възкликне: „О, да, това съм аз“.

После заложете на чувствата, за да агитирате хората да купят от вас, но не изпадайте в крайности, сякаш идва краят на света. Ако сте се справили с позиционирането на проблема, хората не само ще знаят какво не им е наред, но и активно ще търсят как да подобрят положението си. Вашата стока или услуга е решението за това.

Успехът

До голяма степен той се състои в това с какво изпъквате спрямо конкурентите си. Например не можем да си представим Nike да се продава с нещо от сорта на „обувките ни са удобни и леки“ – това е нещо, което може би ще работи през 2005 г., но днес всички спортни обувки са удобни и леки. По-добра работа би свършило „пригответе се за бягане, което никога няма да забравите“.

Трябва да покажете нещо незабравимо, което ще остави трайна следа в живота на хората.

Вижте 4  добри примера за копирайтинг от популярни брандове

„Честно – прекарахте ли младежките си години, мечтаейки един ден да притежавате Nissan или Mitsubishi?“ – Porsche

„За Volvo не пишат песни“ – Corvette

„Достатъчно евтино, че да кажеш „Пукет, идвам“ – Air Asia

„Има и лоши дни, но поне нещата ви ще са сухи“ – Moosejaw

По материал на Бах Факих за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Lee затвърждава авторитета си в денима с кампания за новото поколение (Видео)
„Ще бъде наистина лошо“: Страхове от спукване на AI балон тресат Силициевата долина
Вучич е „разочарован“ от краткосрочната сделка за газ, преложена на Сърбия от Русия
Как да накарате другите да ви харесат на мига
„Монахът войн“ на Макрон се готви за бюджетна битка
Съдят Apple за използване на защитени с авторски права книги за обучение на Apple Intelligence
На днешната дата, 12 октомври. Рождениците днес
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци