Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кои са най-често срещаните нарушения при кампаниите с намаления
Две основни нарушения се срещат при съобщенията за намаления. Едното е, че стоката не е продавана поне месец на старата цена, за да бъде обявена отстъпка от 20-30-50 или повече процента. А другото е свързано с т.нар. „намаление в намалението“, при което потребителите трябва да са наясно от какво ниво е тръгнало редуцирането на цената и какви са били отстъпките на всеки следващ етап. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по BG On Air по повод течащите в момента масови кампании за намаления на мебели за обзавеждане на дома.
„При поръчка по интернет на мебели с индивидуални размери е важно да се знае, че правото на отказ в 14-дневния срок не може да бъде упражнено“, направи важно уточнение Маргаритов. Той обаче подчерта, че при проблем със самата стока, потребителят има право да предяви рекламация, включително и когато покупката е от кампания за намаление.
В студиото на предаването „Денят On Air” председателят на КЗП коментира и темата за бързите заеми. „Първият въпрос, който трябва да си изясним преди да изтеглим кредит, е каква е стойността на заема, която можем да си позволим и която обозримо можем да възстановим съгласно погасителния план. Тогава възниква вторият изключително важен въпрос – каква е общата стойност на този кредит, извън главницата, която взимаме, за да покрием нуждата си от определени средства“, каза Маргаритов. Важно е да се внимава за уловки в проекта на договора. Например, да се осигури в рамките на три работни дни поръчител, който да има месечна заплата от минимум 1500 лв., безсрочен трудов договор и пр., тъй като в противен случай потребителят ще дължи неустойка в пъти по-голяма от кредита.
Председателят на КЗП обясни, че кредитодателят е дължен по закон при подписването на договора да предостави на клиента си т.нар. Стандартен европейски формуляр. „Това е бланка със сравнително лесни за възприемане реквизити, от която може да стане ясно всичко, касаещо сумата, която трябва да върнете. Ако нещо не е ясно, поискайте разяснения. Ако Ви откажат, оставете този търговец – има повече от 60 фирми за бързи кредити на българския пазар“, добави Маргаритов.
По отношение на настоящия летен сезон председателят на КЗП изрази мнение, че протича спокойно с оглед на малкото на брой сигнали от туристи – около 75, на фона на стотиците и хиляди жалби по други въпроси. От началото на май Комисията е извършила над 1200 проверки, като в около 10% от случаите са установени нарушения, което е типично за летния сезон. Маргаритов предупреди, че някои търговци могат да опитат да заблудят клиентите си, че при тях е два пъти по-евтино, като обявяват цените в евро, а не в лева. Или да не изпълнят обещанието си да настанят гостите в договорената стая с изглед към морето, да няма осигурен паркинг до самото място за настаняване, или басейнът да се окаже през три хотела. В такива случаи туристите могат да разчитат на съдействие на Комисията за защита на потребителите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.