Маркетинг прогнози за 2018 г. от победителите в BAAwards

Маркетинг прогнози за 2018 г. от победителите в BAAwards

Какви са най-успешните маркетингови кампании в България за последната година? Какво ще се промени в маркетинга през 2018 г.? 

На тези въпроси ще предложи отговори нова поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни, с победителите в тазгодишния конкурс BAAwards, организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР). 

И тази година конкурсът отличи най-успешните маркетингови кампании в България - в 9 категории. Той създаде представа за развитието на актуалния маркетинг и по-важно - за това на какво реагират потребителите (в различни сектори).

Мотото на конкурса през 2017 г. бе "Raising the БАР" - вдигане на летвата.

Вече традиционно в края на годината представяме кратки интервюта с победителите - част от най-добрите маркетолози в България. 

Започваме с Николай Диевски, бранд мениджър в "Хайнекен", която получи награда в категорията "Нов продукт", за кампанията "Крадецът на Ябълки. Стиска ли ти?".

...............

- Г-н Диевски, в началото на 2016 г. на българския пазар се появи "Крадецът на ябълки". Как поставихте в полезрението на публиката този бранд?

- В началото на 2016 г. имаше 3 марки сайдер на пазара в България, които, в нашите очи, бяха почти перфектни копия една на друга – от продукт, до комуникационна стратегия и подход.

Затова, накратко, с "Крадецът" си поставихме за цел да преобърнем категорията и да представим една съвсем различна гледна точка на това какво е то марка сайдер.

Сложихме си амбициозна крайна цел - да накараме хората да се усмихват и забавляват при всеки контакт с марката, от споменаване/ чуване на името, та чак до онази особена първа глътка, която винаги е еднакво позната и нова, различна. На базата на тази цел оценявахме и всеки един елемент на марката, без значение колко тривиален на пръв поглед е той. Ние искрено продължаваме да се забавляваме - мисля, че това прозира и хората го виждат.

- "Загорка" получи екипна награда на БАР за нов продукт. Каква според вас е добрата формула за успешен маркетингов екип? 

- Колкото и банално да звучи, екипът трябва да е с еднаква тежест разновидно и еднакво мислещ. Разновидно, защото и консуматорите ни са такива - всеки е отличително индивидуален и само така можем да "говорим" на техния език. Еднакво, защото в динамичната среда на FMCG сектора трябва да можеш да действаш бързо и голяма част от комуникацията - вътрешно в компанията, с и между агенциите и другите ни партньори - трябва да се случва едва ли не с поглед.

Не е по-различно от успешен футболен или всеки друг отбор в отборен спорт. Да знаеш къде се намират съотборниците ти по всяко време на терена, да очакваш тяхното движение по него и, най-важното, да знаеш какво следва от това движение.

- Как смятате, че ще се промени маркетингът през 2018 г.? Какви ще са новите тенденции и кои подходи ще бъдат вече остарели? 

Още през 1899 г., къде на шега, къде сериозно, се завърта фразата "Everything that can be invented has been invented" (Всичко ново е позабравено старо - б.р.). Та, за мен лично, всичко е въпрос на нов прочит; на комбиниране и ре-комбиниране на разнородни, на пръв поглед, идеи; и, най-вече, на разпространението им.

Но, ако трябва и да съм малко лаконичен, ще се увеличат активностите, които:

(1) са модерни и/или

(2) носят резултати.

Първите, защото всички искат да са в крак със световните тенденции. Вторите, защото акцентът върху постигане на максимална ефикасност и ефективност ще продължи да е на дневен ред. За мен вторите са по-интересни и върху тях ще е фокусът за 2018 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Министерството на здравеопазването дава препоръки за безопасно хранене през летните месеци
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?